Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Här har vi fått kräksjuka i huset. Toppen. Inte en hel vecka hos dagmamman har det blivit sen lillasyster kom. Det här är verkligen den period vår 4 åring varit mest sjuk hittills. Hoppas att det blir bättre till våren...

• Anceka m D

Usch Poison. Men jag håller med de andra, ring och be att få en annan om du känner så. Själv har jag också bara goda erfarenheter av manliga gynekologer men ibland är det ju mer personkemin än könet.

• Anceka m D

Vi 5: härligt! Ibland kan det funka över förväntan att prova nåt nytt. Hoppas att natten blir lugn.

Själv har jag en 4 åring som inte vill sova. Alltså vaken gå och lägga sig, somna eller sova. Med lite knep somnar han ju till sist ändå men våra 10 minuters läggningar är ett minne blott. Satsar på närhet och att han får sova med oss några veckor (har varit mycket mardrömmar ett tag) enligt den här modellen: mobil.svd.se/nyheter/andquotar-det-fel-att-belona-barnet-sa-att-det-somnar-sjalvandquot_svd-3224302

• Anceka m D

Det finns ju lika många åsikter om barnuppfostran som det finns föräldrar, typ. Jag ser mig som den mjuka typen och kan förstå att sonens beteende i mångt och mycket är för att få vår uppmärksamhet. Och jag vill ju ge honom det i rimlig mängd, han är ju bland det viktigaste jag har, men jag har nog som många andra ibland glömt bort det när det är så mycket annat i livet som jobb, hushåll, den sociala biten osv. Nu ska jag försöka fokusera på barnen, speciellt 4 åringen behöver ju oss!

• Anceka m D

Ja, att gå och lägga sig med barnen är smart. Det gjorde inte jag heller igår och lilla L somnade redan kl 18. Har stökat sen 04 och kl 06 gav jag upp och gick upp med henne. De andra snusar fortfarande gott...

• Anceka m D

Visste att våra bra nätter inte skulle vara för evigt. Fortfarande är det långt ifrån katastrof men visst märks det skillnad mellan en nattamning och som nu var tredje timme och dessutom orolig sömn de sista timmarna. Hoppas på utvecklingssprång, det händer mycket här nu. Hon har upptäckt sina händer, börjar slå på saker, har mycket fler ljud för sig etc. Jag vill nästan stanna tiden för att det går så fort!

• Anceka m D

Vi kör julafton med mina föräldrar, enkel fika på juldagen och så "förnyår" med några kompisar på annandagen. Blir nog rätt lugnt och skönt. Maken är ledig nyårsveckan, blir mysigt att få umgås lite hela familjen!

• Anceka m D

Hoppas att alla haft en fin jul! Vår var lugn och skön.

Har ni några roliga planer för nyår? Vi firade redan igår med några kompisar som ska åka bort i två månader så på själva nyårsafton kommer vi bara vara hemma och ta det lugnt. Blir skönt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8