Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej tjejer! Äntligen fredag!

Maken fyller år idag och svärmor och hans bror kommer ikväll och stannar över helgen. Blir nog intensivt men trevligt.

Sonen hade kissat på sig i natt, nu har det hänt tre ggr på ett par månader. Innan dess hade det inte hänt sedan han blev torr. Vi hade ju en diskussion kring detta nyligen så det känns som att det inte är helt ovanligt i den här åldern?

• Anceka m D

Ja, jösses vad jag grät den senaste (sista) graviditeten. Det var inte nådigt och det saknar jag faktiskt inte även om den vanliga mammagråtmildheten ibland slår till också. Som idag när sonen började på cirkuslek och hade några tillfällen av ren och total glädje!

• Anceka m D

Jag följer er med spänning Pixer, Jemema och Chiqita. Så roligt med nästa våg av bebisar!

Cirkusleken är i Åkeshov Mosing. Inte vår del av stan egentligen men det fanns inte där vi bor och jag trodde att det verkligen skulle passa sonen och kan verkar haft rätt.

• Anceka m D

Vad roligt med en liten tös till och härligt att allt såg bra ut Pixer!

Håller tummarna för fina siffror Jemema!

• Anceka m D

Malinn81: det är en svår fråga att svara på i ett sånt här forum när vi inte känner dig tycker jag. Personligen anser jag att det är jättebra om syskon får en bra relation, oavsett om de är hel- eller halv- och att man får hjälpa till så gott man kan med detta.

• Anceka m D

Jag tycker att det är en ganska rolig period nu också. Hon är så med vår lilla tjej, och i princip alltid glad. Och storebror börjar hitta sin egen relation med henne så han är också gladare.

• Anceka m D

Hur har ni det tjejer?

Själv vill jag stoppa tiden. Lilla L vänder sig åt båda hållen sen nån vecka och ligger inte stilla längre. Sover fortfarande bra och somnar enkelt med napp och "blinka lilla stjärna" vid 20-tiden. Skönt, framför allt när man behöver lägga båda barnen själv.

Sonen fortsätter att vara envis och vilja göra saker på sitt sätt. Positivt är att han inte faller för grupptryck iaf. Han börjar också få en egen relation till lillasyster och är väldigt förtjust i henne, men ger ett tjuvnyp ibland när han blir sur. Det går bättre och bättre iaf tycker jag.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8