Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag äter också mycket socker nu. Är lite rädd att gå ner för mycket i vikt, sist bara rasade kilona så jag är väl inte direkt försiktig med fika och så... Får ta tag i det sen känner jag. 

• Anceka m D

Vår lilla tjej är inte så förtjust i vagnen än så jag har inte riktigt kommit igång med promenader. Men jag ska jobba lite på det framöver.

Vår smekmånad med storebror är nog över också, tror att han börjar känna konkurrensen och att vi inte har lika mycket fokus på honom. Igår sa han att han inte vill ha nån lillasyster och jag vet ju att det bara nått en 4-åring säger men jag började nästan gråta ändå. Well, antar att det är nästa fas och att den också går över så småningom.

• Anceka m D

Poison: jag har tyvärr inget tips. Kanske någon av de mer erfarna flerbarnsföräldrarna i tråden har? Annars säger jag som vanligt, hör med BVC. De borde ju ha hört det mesta.

Vi har otroligt bra nätter, peppar peppar. Jag går en kurs denna vecka och är borta hela dagarna, var rädd att detta skulle göra att lilltjejen ville snutta mycket på nätterna men hon sover som en stock. I natt var det amning 19, 01 (!) och 05 men sista gången var det bara snuttande och hon somnade om. Klockan 07 försökte jag väcka och amma innan jag skulle gå, tydligen kan de äta i sömnen också.

• Anceka m D

Det var ju en vild chansning med den här kursen men det har gått över förväntan, både för mig och maken! Känner mig väldigt modern och jämställd.

Nu är våra bebisar runt 1 månad Aigee, nr2 och Mosing - känns det inte helt galet!? Jag tycker tiden har gått sjukt fort.

Min svanskota är fortfarande skit, ska ringa sjukgymnasten som johlinn tipsat om nästa vecka. Ville ge det lite tid och visst blir det bättre men skillnaden är inte stor. Kommer nån åt på fel ställe riskerar de att åka på en snyting...

• Anceka m D

Poison: det är en del av en forskarutbildning, denna vecka är det vetenskapsteori. Det var sömnigt till en början men har tagit sig!

Klart att det funkar att vara borta! L är ju dessutom mycket större än min lilla. Och som du säger så får din sambo ju se till att det funkar. Inte göra upp några stora planer första gången utan bara fokusera på de viktiga behoven mat, sömn och blöjbyten.

• Anceka m D

Vi 5: skönt att du får tid för bedömning och att processen startat! Ofta är det ju jobbigast att ta sig över den där första tröskeln.

Poison: hurra för lyckad äggledarspolning!

Mosing: jag äter också godis, men vet inte riktigt vad jag ska ha för ursäkt eftersom L går upp bra i vikt och jag dessutom inte går ner längre...

Jag är lite chockad över hur bra vår dotter sover på nätterna! Tur att nån mer här nämnt bebisar som sover bra annars skulle jag tro att det var nåt fel. I natt drog hon till med 22-04! Och efter amning 04 sov hon vidare till 08. Jag vaknade först av alla, mycket märklig känsla. Fast då hade visserligen sonen gått upp kl 06 men ångrat sig när ingen ville följa med och somnat om i vår säng. Vilket typ aldrig har hänt förut! Skön start på den här helgen.

• Anceka m D

Mosing: det är ju samma för oss att det första passet är det klart längsta, mellan 4 och 6 timmar som det verkar. Nu verkar L somna mellan 21 och 22 vilket ju passar oss ganska bra men annars skulle jag nog försöka mata nånstans nära inpå mitt eget sänggående.

• Anceka m D

Förra gången ammade jag typ på pricken till 1 år, var så inställd på det. Den här gången blir det nog mer som det blir, gärna längre men ingen katastrof om det blir kortare.

Vi har oroliga kvällar här, svårt att komna till ro verkar det som. L somnar djupt först vid midnatt. Men nätterna fortsätter att vara bra. Igår ville hon ligga klistrad vid bröstet hela dagen, hoppas på något lugnare dag idag.

• Anceka m D
    Mosing skrev 2014-11-11 13:54:52 följande:

Vi var förresten förbi BVC och vägde G. Dryga 5 kg, så det fortsätter gå åt rätt håll

Skönt att det fortsätter uppåt så fint! Vi ska till BVC imorgon men några 5 kg blir det nog inte. (Fast får jag gissa så kanske 4,5 kg så inte så långt ifrån.)
  • Anceka m D

Mosing: jag har alltid haft respekt för tvåbarnsföräldrar men ännu mer för de som klarar av att hantera tre barn! ????

Poison: försöka tänka efter om sonen gjorde så men vet inte riktigt. Lilla L började dock skrika i sömnen idag.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8