30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Kommer ni ihåg hur det var med avslaget vid andra barnet? Jag tycker att jag blöder så mycket mindre den här gången, lilltjejen är ju bara 11 dagar idag och det är verkligen minimalt.
Kommer ni ihåg hur det var med avslaget vid andra barnet? Jag tycker att jag blöder så mycket mindre den här gången, lilltjejen är ju bara 11 dagar idag och det är verkligen minimalt.
Aigee: grattis! Vi hade en bra natt men ändå amning 20, 01, 05 och 07.30 var det morgon.
Jag klippte faktiskt av ett stygn för några dagar sedan för knuten och ändarna skavde så att jag höll på att bli tokig. Jag fick två stygn i de inre blygdläpparna.
Anceka, låter som att våra äter ung lika på natten
Skönt att amningen funkar bättre igen Poison!
Vi hade en orolig kväll, men en lugn natt. Dock tyckte lillan idag att det var morgon redan vid 06. Jaja, bara att kliva upp och låta resten av familjen sova vidare...
Jag tror att det är lite orolig mage här också. Blev lite bättre efter morgonbajset, och vi sov ihop nån timme på soffan. Kl 09 ammade jag igen och nu sover hon på pappas bröst medan jag äter frukost och förmiddagsfika i ett.
Poison: sådana morgnar är väldigt mysiga, även om man är trött! Förstår dock att det ska bli skönt när trappan är färdigmålad.
Första dagen själva hemma idag. Lyckades lämna sonen hos dagmamman i morse men maken hjälpte till med frukost och påklädning. Lilltjejen sov sen vidare i vagnen nästan 1,5 timme, har precis ätit och somnade om igen. Jag ska iväg till en föräldraledig kompis och äta lunch om en stund. Det börjar bra.
Ha, nu hör jag att det produceras i blöjan - kanske dags att vakna då.
nr2: härligt att höra att det är bättre! Får jag fråga om det var svårt att lära lillebror att ta flaska? Om jag förstår rätt har du flaskmatat dina tidigare barn, har du några tips? Vi kommer ge bröstmjölk.
idag är en mindre bra dag. jag grät nyss i duschen över att man svanskotan fortfarande gör så ont, lilltjejen vill inte alls sova idag och svärmor kommer ikväll. Jag älskar henne men det ser verkligen ut som hej kom och hjälp mig här hemma.
Smärtan var värst de första dagarna, nu är det mer som en rejäl ömhet. Fast om jag sitter mycket får jag ont. Tycker inte att det blir så mycket bättre, eller det går iaf så långsamt att jag inte upplever någon skillnad den senaste veckan. Segt. Får ta upp det med BM vid efterkontrollen om det fortfarande gör ont då.