Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mosing, din luring! Jag hann bli lite avundsjuk innan jag hade läst klart.

Jag som hade tänkt att det kanske skulle tillta lite när jag gick upp men istället försvann förvärkarna helt och hållet. Jag har som sagt ställt in mig på att ringa för det där ultraljudet på måndag.

• Anceka m D

Jag har fortsatt ont i huvudet och mår illa så nu har jag tiggt mig till en extra kontroll på min MVC. Är ju säkert inget men känns bra att kolla iaf.

• Anceka m D

Jag ska vara där kl 12 men de lär ju bara skicka mig till SÖS om de hittar något avvikande och det tror jag ju egentligen inte.

• Anceka m D

Allt såg så bra ut så. Hon bara trivs väldigt bra där inne. Fick iaf veta att de numera har drop-in på ultraljudsbarnmorskorna så på måndag kl 10 åker vi dit om ingen bebis kommit.

• Anceka m D

Vi pratade lite med en av våra grannar idag. Hon berättade att hon har fyra barn som alla kom 3-4 veckor efter beräknat datum. Hennes barn är mellan 20 och 35 år så det är inte så hemskt länge sen. Då kändes det rätt bra att veta att det iaf inte blir mer än två veckor över tiden.

• Anceka m D

Nej, inget här. Verkligen ingenting. Natten till igår hade jag ju lite förvärkar men i natt var det extremt lugnt.

Jag tror att det blir ultraljudskontroll för mig iaf. Men det blir fint att få se att allt är ok i så fall. Jag vill ju egentligen verkligen undvika igångsättning men nu börjar jag nästan hoppas att det blir så ändå, för då vet man ju iaf när bebisen kommer. Helst lite innan 42+0 i så fall.

• Anceka m D

Jag hoppas också att Poison har rätt men jag tror verkligen på att det blir det där ultraljudet på måndag för mig.

• Anceka m D

Jag har bjudit över min mamma på fika imorgon. Rysk roulette var ju ett sätt att beskriva det. Fast jag skulle bli så himla förvånad om det satte igång, börjar mer och mer bli inställd på igångsättning (ja, jag vet att det är en vecka kvar men men).

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8