Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Min tur att ha förvärkar. Men det är ju tre dagar sen sist så det känns inte som nån intensifiering direkt.

Min man var väldigt bra med sonen när han var liten, men så har han också två barn sen tidigare. Det här blir alltså hans fjärde barn och både han och jag är nog ganska trygga i den erfarenhet han har.

• Anceka m D

Stora sonen sover dåligt nu. Han känner väl på sig att det är något på gång. Men att somna halv elva och vakna fem känns ju inte ok. Suck. Nu äter vi frukost och sen ska jag se om han kan somna om. Hoppas.

• Anceka m D

Nej, just nu vägrar han sova någonstans. Han verkar ha svårt att komma till ro. Kan ju vara det nya okända som spökar. Hoppas att det vänder snabbt!

• Anceka m D
    Poison82 skrev 2014-09-18 12:25:04 följande:

Vad säger han om du försöker prata med honom om det?

Han drömmer mycket mardrömmar just nu. Men sen tror jag också att det är något som han känner att han kan bestämma över, i en tid där han inser att det är många saker han inte får välja själv.
  • Anceka m D

Aigee: tummar hålles!

Besök hos BM idag, nu är lilltjejen fixerad. Ilningar i höger ben nu på kvällen, kanske vill hon ut snart? *hoppas*

• Anceka m D

Sonen vaknade i natt igen och vill inte sova. Vad gör man? Nu tog mannen honom men jag får lite lätt panik vid tanken på att han ska få sömnproblem lagom tills det kommer en bebis.

• Anceka m D
    aigee skrev 2014-09-19 08:36:30 följande:

ska vara inne vid 11 men värkarna har startat så smått, man kanske får hoppa över deras planering och åka tidigare.. Kan ju inte spela så stor roll?! Spännande och orolig samtidigt!!

Åh så spännande! Hoppas att det smittar!
  • Anceka m D

Det känns som om det kan dröja här iaf. Eller sätta igång när som helst. Åh, jag avskyr ovissheten!

• Anceka m D

Inga tecken på att bebis skulle vara på gång här. Suck. Går in i vecka 40 imorgon, 1 vecka till BF idag. 

Sonen har fått sova med oss från början två nätter nu och har då sovit hela nätterna igenom, om än lite oroligt mellan varven. Verkar som att han behöver närhet och trygghet just nu så då försöker vi ge honom det vi kan innan lillasyster kommer. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8