30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Jag börjar verkligen tröttna på att vara gravid. Jag har inte ens några direkta krämpor, jag är bara less. 6 veckor kvar till BF idag...
Jag börjar verkligen tröttna på att vara gravid. Jag har inte ens några direkta krämpor, jag är bara less. 6 veckor kvar till BF idag...
Tänk vad fort det går ändå när de är ute bebisarna! Jag ska försöka komma ihåg det nu när jag går här och längtar.
Vi 5 skrev ett jättebra svar Poison, ge det några dagar så kommer det nog lugna ner sig. Jag är inte heller så bra på att hantera sömnbrist, men nu när din stora börjar med 15 timmars kanske du kan sova något med bebisen på dagen?
Resande: jag skulle säga att det viktigaste är att de växer och följer sina kurvor. Gör de det ser jag inte någon mening med att ge ersättning i den åldern! Jag ammade till 12 mån men sista 3 var verkligen bara snuttande och inte gav jag nån ersättning för det!
Mosing: tuff du är som jobbar tre veckor till! Jag har en vecka kvar på jobbet nu och är väldigt glad för det. Vi har exakt samma BF, får se vem som hinner först. Hur har dina tidigare kommit? Min son kom 3 dagar före BF, och även om jag vet att allt är möjligt har jag ändå ställt in mig på att även denna kommer några dagar tidigt.
Jag har också mycket sammandragningar men har ju haft det sedan flera månader. Och hög mage, här är det ingen som tänker fixera sig än minsann.
Min har varit rörlig hittills, ska till BM nästa vecka så då får vi se om det hänt något. Men på omföderskor är det ju inte säkert att den fixerar sig.
Galia: jo, visst är vi olika. Med sonen jobbade jag till tre veckor innan BF och hade lätt kunnat jobba ännu längre. Men den här gången har det varit tyngre ffa mentalt så det är väl därför jag inte skulle vilka jobba en dag längre än nödvändigt. Jag har dock en 2-dagars kurs nästa vecka, och har bokat in små saker varje dag - BM, besiktiga bilen och sonens 4-årskontroll på BVC. Så tråkigt kommer jag nog inte ha. Sen har mannen tagit semester de två sista veckorna.
Mosing: och samma BF. Nästan lite läskigt.
Nr 2: 3,2 kg är ju ändå inte så litet. Förstår att du gärna vill veta hur det blir, hoppas att du kan få besked från sjukhuset ganska snart!
Hurra för massa bra saker Poison! Jag tror inte att vi hade sex förrän minst två månader efter förlossningen, det tar ju tid att läka. Sen får man ju rätt torra slemhinnor av amningen också.
Vecka 37 (36+0) idag och första dagen ledig. Skönt eftersom jag har gått och blivit ordentligt förkyld också! Funderar på att packa BB-väskan någon dag i veckan men det känns så avlägset trots att jag vet att det skulle kunna bli vilken dag som helst (27 dagar till BF).