30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Anceka: spännande med vagn. Hur gammal är din stora?
Anceka: spännande med vagn. Hur gammal är din stora?
Poison: Hoppas att det håller sig lugnt idag och att bebisen kanske kommer imorgon!
Vagnen kommer imorgon, spännande och mysigt. 67 dagar kvar till BF. Känns helt ok just nu.
Vi hade en heldag ute igår så jag och sonen tog en lat förmiddag idag, båda var trötta. Men i eftermiddag tänkte jag försöka mig på ett bad.
Hur går det Poison, ingen bebis än?
Fy vad varmt det är. Och idag har jag mått illa, hoppas verkligen att det är värmen. En kompis började må illa igen nånstans kring vecka 30 och mådde illa resten av graviditeten. Hon sa visserligen att det var uthärdligt och inte alls som i början av graviditeten men jag skulle helst slippa ändå.
Vagnen har kommit! Ska packa upp den ikväll med maken, spännande.
Hoppas att strategin funkar Poison!
Jag har inte heller gjort KS men har vänner som gjort (både akuta och planerade) och de har varit nöjda. Inga större komplikationer för någon av dem. Kan kolla med en av dem om hon har några tips inför planerat snitt.
Jo, jag vet också flera som mått dåligt innan det dragit igång - hoppas på det Poison!!
Jag skulle ändå berätta för den nya barnmorskan Poison, var rak på sak och säg att du mår skit. Rätt vad det är träffar man rätt person som verkligen hör. Jag vet ju folk som fått igångsättning i liknande situationer så omöjligt är det inte.
Poison, hur går det?
Nr2: jag tror inte att man med framgång kan "tvinga"barn att gå på aktiviteter. Kanske bara ge det tid och om hon kommer på något själv uppmuntra henne. Jag var själv en stor börjare och provade på massor av aktiviteter och har haft erfarenhet av det.