Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag ligger på +9 kg i vecka 25. Med sonen gick jag upp 18-20 totalt, blir nog nåt liknande den här gången. Är smal i vanliga fall, och hade inga problem att gå ner med amningen sist så försöker att inte oroa mig.

• Anceka m D

Mina bröst har vuxit betydligt mer den här gången, det måste alltså vara där några av kilona sitter!

• Anceka m D

Min son var precis på normalkurvan, 50 cm lång och 3,5 kg trots att jag då gick upp ca 20 kg. Så jag är inte orolig för stor bebis, bara för att bli stor och tung själv. Men det var nog mycket vätska förra gången, så kanske har jag lätt att samla på mig. 

• Anceka m D

I vårt fall är det min mans fjärde graviditet (och barn) och han är nog faktiskt inte heller lika engagerad som förra gången. Jag försöker ta det med ro. Han kommer tex få vara hemma med bebisen några veckor på heltid i november när jag behöver gå några kurser så han kommer nog bli engagerad förr eller senare. Dessutom känner inte ens jag mig lika exalterad den här gången, tycker inte alls att själva graviditeten är så rolig men längtar mycket efter den lilla!

Eventuellt börjar jag få lite ont i ryggen, eller så är det bara för att jag suttit mycket stilla de senaste dagarna. Sammandragningar får jag ganska ofta men så hade jag med sonen också så det är nog normalt för mig. 

• Anceka m D

Skönt att det känns bättre Poison!

Jag går upp i vikt snabbt nu, ungefär 1 kilo i veckan senaste månaden. Kommer inte ihåg att det var så sist. Ska man bli orolig?

• Anceka m D

Ok, kanske är normalt ändå. Hittade att 50% av viktuppgången sker mellan vecka 21-30. Om det blir runt 18 kg totalt så blir det ju ca 9 kg under dessa veckor.

• Anceka m D

Jag är ju mest orolig om det skulle vara ett tecken på graviditetsdiabetes, havandeskapsförgiftning eller något annat obehagligt. Kommer inte alls ihåg hur viktuppgången fördelade sig sist, bara att slutvikten var nånstans 18-20 kg plus. 

• Anceka m D
    Mosing skrev 2014-06-18 09:55:25 följande:
    Anceka, jag förstår dig till fullo och har ju själv haft samma funderingar. Har dock bestämt mig för att inte oroa mig för varken min eller bebisens vikt så länge bm inte gör det smile1.gif Kanske nåt som funkar för dig också? Kram
    Jo, jag litar till fullo på min BM. Det är bara så långt mellan besöken den här gången. Jag vet att jag får komma extra om jag ringer, men tänkte inte göra det i onödan ändå. Googla först, ring BM sen.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8