Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

nr2 skrev 2014-09-26 10:12:45 följande:

Jag jobbar fortfarande så då går dagen undan sen kvällarna är ju fullt av alla rutiner så dagarna går rätt så fort här.

Men väntan är ändå lååång.

Vet inte när jag ska sluta jobba eller jag bra ska fortsätta.

Blir säkert en oktober bebis :/

Vad gör du själv med väntan?

Oj, att du fortfarande jobbar!

Jag försöker hitta på saker, idag ska jag äta lunch med en kompis. Och så har jag ju min son att lämna och hämta hos dagmamman. I helgen tänkte jag baka fikabröd och frysa in.
  • Anceka m D

Jag tyckte också att det var så skönt att vara hemma de första 2-3 veckorna. Trodde verkligen inte att jag skulle bli så rastlös som jag varit de senaste dagarna.

• Anceka m D

Då var dagen D här för mig (och Mosing) men här syns det iaf inte till någon bebis. Tycker att hon har varit lugnare de senaste dagarna men jag får livstecken när jag börjar fundera på om det är så lugnt att man borde kolla upp det.

• Anceka m D

Vi5: jo, jag har också vänner som förlorat barn i magen och det är därför jag funderar på det. Nu har hon dock rört sig bra denna förmiddag så jag avvaktar lite men tack för stödet!

• Anceka m D

Här händer det inte mycket. Det blir alltså bara sena bebisar denna omgång i tråden?

• Anceka m D

Bebisen hörde nog min oro iaf för igår var det disco i magen hela dagen. Så hon trivs nog bara väldigt bra därinne. Nu får vi se om det blir överburenhetskontroll med ultraljud nästa vecka eller om hon åtminstone kommer innan dess.

• Anceka m D

Nej, jag har ingen mer koll hos BM innan nästa vecka. Jag hoppas ju förstås att ungen kommer snart!

• Anceka m D

Har regelbundna sammandragningar var tredje minut som gör lite ont. Vi har pratat med förlossningen och ska avvakta eftersom det bara varit två timmar. Vi får se om det blir något eller om det är falskt alarm.

• Anceka m D

Vad jag stör mig på är att värkarna fortfarande inte gör så ont. Men jag hade en helt annat förlopp förra gången med vattenavgång och sen ganska snart outhärdliga värkar. Jag hoppade liksom över den här fasen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8