• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande, jag har verkligen försökt tvinga ner mat några dagar men det har varit jättesvårt. Ovant för mig som alltid brukar kunna äta. Har skippat allt utom penicillinet och magnesium för mins ben har varit så jobbigt rastlösa. Kräkningarna verkar tyvärr inte vara över heller, har kommit flera gånger nu. Nu tycker jag faktiskt lite synd om mig själv.

• Vi 5

Konstigt nog har jag bara fått "normala" sd nu när jag kräkts. De har släppt snabbt, direkt efter, och inte gjort ont. men nu känner jag det lite mer. Kräkningarna verkar dock inte sluta, nu är det galla Verkar konstigt om det vore maginfluensa, väl? Jag har inte träffat någon sedan i torsdags och E och R har inga symptom. Visserligen verkar maken immun då han aldrig haft maginfluensa och E har bara haft det en gång, så någon av dem kanske är bärare. Men det är väl troligare att det är penicillinet och kanske att magen varit lite mer tom...

• Vi 5

Tack, nu ringde jag ändå fl, bm trodde det var penicillinet och tyckte jag skulle låta bli kvällsdosen (och jag skulle ändå inte kunna få ner den). Hon sa att livmodertappen ju var över gränsen senast så den borde inte påverkas. Jag sa också att jag har molvärk i ryggen, men det kan ju vara för att jag är så pass stilla. Hon föreslog alvedon men det skulle jag inte heller få mer nu. Hon sa även att bebisar brukar klara av maginfluensa och kräkningar även om jag inte får i mig vatten. Och sa att om jag inte mådde bättre kunde jag ringa kvinnohälsan imorgon. Så jag tänker att det nog bara är att hoppas att det släpper snart. Mår iaf lite mindre illa nu när jag kräkts...och är tacksam att jag ännu inte verkar få mer sd. Håll tummarna att jag får sova istf att kräkas och ha sd och att Es feber inte fortsätter upp. Hade 39 grader när han la sig.

• Vi 5

Hoppas ingen som läser sitter och äter
    Cilla, jag var dålig i magen i ons-tors och gick på toa massa gånger. Tycker dock att det varit ungefär som vanligt efter det, lite påverkad av järnet är jag ju...

• Vi 5

Mosing, tack nu mår jag inte illa längre jätteskönt! Är tom hungrig. Dock har sömnen inte varit den bästa med feberhet och ledsen son.

Om jag får fortsätta använda er som bollplank och pysventil (jag märker att allt detta är för mycket för mig så jag har lite svårt att hålla ihop mig), så var det 2 doser penicillin kvar. Detta var ngn stark sort som läkaren sa eg skulle tas 3 dagar (för den stannar kvar länge i blåsan) men jag fick 5 dagar pga graviditeten osv. Nu har jag alltså ätit i 4. Jag kan bara inte med att ta en enda tablett till. Jag klarar inte illamåendet igen och symptomen verkar ju försvunnit, tänker på att jag trots kräkningar bara hade lite få sd igår kväll! Det måste ju vara ett bra tecken! Dock har jag molvärk i ryggen men svårt att veta om det spelar roll. Ska ringa mvc och fråga om hur jag ska tänka med penicillinet.

• Vi 5

uppi, vad fint att du kan känna att du fått bra stöd mestadels! Jag tror att det är lite a och o faktiskt för hur man klarar att bearbeta sorgen. Jag tyckte det var jättetydligt när jag var lite mer aktiv i en förening för oss som förorat barn. Det var så sorgligt att se hur mycket det påverkade, det är ju en sådan sak man faktiskt kan påverka. Önskar att jag skulle orka engagera mig mer i sådant, men kanske kommer en tid när jag känner att jag har ork och tid till det. 

PW, jag tror tyvärr att det är ökad sannolikhet för bebis att också få  allergier. A hade ju också mjölkprotein och med facit i hand med bla tanke på hans extrema förstoppning tror jag att även han hade en hel del fler. E har precis här förra veckan blivit "friskförklarad" från alla sina allergier! Det är helt fantastiskt och något som ingen trodde. Vi kör nu med mjölkexponering, men han gillar det inte alls ännu. Soja har vi kvar, men enligt alla tester så bör det inte vara någon fara. Så maken går här och suckar över att vi inte ens kommer hinna få bort alla alternativprodukter innan nästa allergibarn kommer...

Resande Kyss tack! Det är ju som sagt inte så konstigt att du inte riktigt kan engagera dig i hustankar nu, det är ju mitt i perioden när man är som mest i sin bubbla, och behöver vara det. Hoppas PWs kloka listaide kan hjälpa er. Det låter ju ändå som att mannen har förståelse och det är ju viktigast! Bra att du får bäckenmätningen gjord också! Och super att du fått sova!   

Jag ropade nog lite hej när jag i morse skrev att illamåendet var borta, det har varit rätt jobbigt idag med, men jag har iaf fått i mig lite, har försökt äta mild mat, små mål men tätt. Inga tabletter alls heller. Väldigt få sd även i dag! E har fortfarande runt 39 grader, så maken kom hem vid lunch så att jag fick sova medan han roade E lite. Jag sov i nästan 2,5h :-0 Väldigt skönt. Måste säga att E är fantastiskt omtänksam och har tålamod med mig, och han har varit ovanligt kramig och vill krama "bebisen" och håller om magen, så gulligt. Idag pratade vi också om A och han sa att om A fanns så skulle han få vara i Es rum och leka med alla hans saker, och det ska bebisen också få Hjärta

• Vi 5

Elsis, låter som att det är dags att slå till nu då Om du föder i morgon hör du ju dessutom till den unika grupp på 4% som föder i tid

• Vi 5

Elsis, ja, i tid här betyder alltså preci på utsatt BF. Den statistiken vågar jag mig inte på att räkna på...
    Om det drar igång så önskar jag all lycka till och skickar kraft och energi som räcker genom hela förlossningen!!!! 

• Vi 5

Kate, missade dig tidigare! Vi skippar sista dosen. Blir ju kontraproduktivt om det blir fler kräkningar som kan leda till sd, är ju ffa sd som ska undvikas. Skönt att slippa, jag har mått illa nog ändå. Apropå illamående, ser du någon ljusning?

Ja visst är han gullig vår E. Det var många fina saker vi pratade om i köket idag.

• Vi 5

Elsis, stort stort grattis!!! Så härligt det låter att han ligger hos dig och tränar på att att äta Jag hoppas att det betyder att förlossningen gått bra och att ni alla mår bra!?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8