Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag tror att de inte vill ha bebisskrik i biosalongen. Det effektivaste är väl att ta betalt för småttingarna.

• Snowgirl

Aigee, Härligt! Vi hade tänkt berätta efter fostervattensprovet, men vi kom inte så långt. Inte den här gången, men siktar på nästa gång istället Tidpunkten för berättandet beror väl lite på syskonens mognad och ålder också tycker jag.

• Snowgirl

Vi diskuterar lite kring våra embryon här hemma. Jag tycker att det är stor skillnad på embryona som skapades när jag var 35 och embryon som blir till på naturlig väg nu vid 40. Sambon tänker att tre försök på naturlig väg motsvarar ett frysförsök med tanke på att det ska gå bra. Jag är mer skeptisk. Visst blir det väl en kraftig försämring av äggkvalit'en på fem år mellan 35 och 40. Jag ser embryona som vår bästa chans medan han tror att vi kan lyckas ändå och spara pengar. Egentligen är vi överens, men det känns som att jag vill det här med frysåterföring aningens mer.

• Snowgirl

Fast först ska jag hämta reket från socialstyrelsen. Jag kan inte tänka mig att ett rekommenderat brev till oss båda kan vara något annat. Ha,ha vad lurad jag är om vi har fått ett annat rek.

• Snowgirl

Yes, fick positivt besked från socialstyrelsen. Nu kan jag ta det lugnt ett tag och låta kroppen läka.

• Snowgirl

Inte för att jag har något annat alternativ än att låta kroppen läka egentligen, men det blev lite lugnt i sinnet när jag vet att frysisarna kan få chansen

• Snowgirl

Tack alla! Det är förlängt med ett år så vi har ganska lång tid på oss även om jag tidigare har sagt att vi bara ska fortsätta försöka till någon gång i sommar. Kan tänka mig efter sommarstängningen som senast i fall det krånglar med insättningen. Det är det där med ostimulerat FET och stängda söndagar på kliniken. Även påskhelgen är stängd tror jag så nu känns det skönt.

• Snowgirl

Vi5, Vad roligt för din kollega. Är hon orolig? Bra att hon får sprutor. Det är väl fragmin eller innohep gissar jag.

• Snowgirl

Chiqita, Vi har också en sån som var hungrig hela tiden. Hon gick upp som hon skulle av bröstmjölken, men var aldrig nöjd. Efter att hon en kväll hade skrikit i sju timmar rådde bvc oss att ge fri tillgång på ersättning för att se hur mycket hon åt. Hon åt 180 ml i ett svep. Hon hade ju varit jättehungrig Om vi får ett till barn kommer vi att vara mer generös med ersättning.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8