Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jossan, Du har helt rätt. Vi förlorade våran A 2009 och efter det hittades en balanserad translokation på mig. Risken för nedärvning är ca 25%. Det och att jag snart fyller 40 gör mig lite pessimistisk. Risken för övriga spontana mutationer ökar ju också, men man får ta dag för dag

• Snowgirl

Vi5, Vad jobbigt Jag tycker du ska ringa 1177 och rådgöra hur som helst. Verkligen konstigt. Du kanske ska börja skriva upp allt du äter

• Snowgirl
    Mrs Firren skrev 2014-01-22 15:36:38 följande:
    Tänker på din ko-teori Snowgirl. För visst gällde den väl för plus också, den där om grupp om tre? Fast kanske 3+3 vid det här laget?
    Firren, så klart den gäller för plus också. Annars skulle det inte komma tre kalvar samtidigt Fast nu är det så många som har plussat att jag har tappat räkningen. Fy vad jobbigt det skulle vara om det här var i ladugården
  • Snowgirl
    Vi 5 skrev 2014-01-23 21:50:18 följande:
    Snow, hur känns det inför morgondagen?
    tack för att du tänker på mig. Först tyckte jag tiden gick för sakta. Det blev aldrig fredag. Nu vet jag inte om jag vill gå dit. Jag har ju lyckats komma till v 9+5. Jag kommer att bli grymt besviken om det inte är något där. Samtidigt kan jag ta ett missfall bättre nu. Allt hänger inte på att få bli förälder. Jag har en underbar dotter, en fin sambo och ett jobb att gå till så allt är annorlunda nu, men jag kommer ändå att bli väldigt ledsen om det skiter sig. Imorgon vet vi om vi har klarat första steget sen är bara fostervattensprovet kvar...
  • Snowgirl

Nä det gick inge bra idag Skulle ha varit i 9+5, men det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6. Blä, skit vad arg jag är Gråter

• Snowgirl

Nu har jag provat på alla varianter känns det som. Svårt att bli gravid, förlorat barn i v 23, tidigt missfall,  MA. Blä vad less jag är. Fattas bara att vi får avslag på våran ansökan om förlängd frysförvaring också. Nu kommer vi inte hinna sätta tillbaka ett innan sista mars.

• Snowgirl

Nja, nu vill jag inte utsätta mig för mer IVF så PGD är egentligen uteslutet, men även om vi skulle vilja så har norrlandslänen sagt nej till PGD. Just nu är jag bara arg och bitter. För det första tycker jag att alla skulle få göra ultraljud i v 8-9 någonting. Om vi inte hade den problematik vi har hade det här kunnat upptäckas på RUL i värsta fall. För det andra så borde det vara samma regler för all vård i Sverige.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8