Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis, Det händer inte ofta här heller som tur är. Nu har jag köpt två klockor, en vanlig med batteri och en leksaksklocka i trä. Jag har förklarat för W att batteriklockan ska vara lika som leksaksklockan, dvs att visarna ska vara på sex, när det är det morgon. Får se om hon n fattar det.

• Snowgirl

Firren, Det har funkat ganska bra ändå. Hon hade varit trött på förskolan, men inte besvärlig. Vi rök ihop när det var dags att ta på pyajmas, men det händer ganska ofta när hon har sovit bra också.

• Snowgirl

Vi5, Fördelen var att jag mådde apilla ända fram till lunch Jag tyckte att jag hade mått lite för bra ett tag. Problemet är bara att inte avslöja mig på jobbet... Köpte lite plockmat på konsum och gömde mig på rummet. Tror jag hade blivit avslöjad direkt med min pytteportion med räkor, tomater och ris.

• Snowgirl

Någon som vet om det är olämpligt att genomgå 40-årskontrollen när man är gravid? Nu är det ju ganska tidigt än, men det borde bli lite missvisande svar både här och där tänker jag. Det finns ingen info om graviditet i brevet. Jag får väl slå en signal och fråga kanske.

• Snowgirl

Kate, Alla som fyller 40 erbjuds en hälsokoll i vårt landsting. Det är blodtryck, kolesterol, glukosbelastning, BMI mm. Det skulle ta 2,5 timme och jag ska vara fastande i 24 timmar. Bara det känns smått omöjligt som gravid

• Snowgirl

Det är naturligtvis inte farligt med den här kontrollen, men det kan kanske vara bortkastat. Det kanske är bättre att göra den i höst fast då är väl BMI:t sämre så kanske ska göra den nu ändå

• Snowgirl

Jag läste lite fel. Man fick inte äta efter kl 24. Det var inte 24 timmars fasta. Lite skillnad

• Snowgirl

Elsis, Åh nej vad jobbigt med bergvärmepumpen. Sånt där händer dessutom alltid på helger. Suck!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8