Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mosing, vad skönt att de vet. Ibland blir det så där med arbetskamrater. Man är ju mest med dom. Alla på min avdelning vet om missfallet, men inte min familj. Jo svärmor var här när det hände så hon vet också. Ibland är det enklast att säga som det är.

• Snowgirl

asap, Om du och jag byter plats så får du en gubbe som är lik dig och jag får en gubbe som är lik mig

asap skrev 2014-02-20 21:36:40 följande:
    Och där kommer min "störning" in i bilden också: jag har hellre ett rum som ser ut att vara tomt på saker, även om det betyder proppfulla skåp och lådor. Bara jag slipper SE sakerna. Maken har hellre allting framme, finns inte en given plats för just den grejen i någon garderob, ja då kanske den grejens plats blir på ett bord? Eller i bokhyllan? Gah, UNDAN med den, säger jag. Opposites attract, eller vad säger man?
  • Snowgirl

Vi råkade ut för en brand i förrådet för några år sedan. Det kan låta konstigt, men för oss var det bra. Vi lärde oss att kasta sånt som vi inte hade använt på flera år.

• Snowgirl

Hemulen, Välkommen hem! Det är nog inte helt ovanligt att ryka ihop efter en resa. Vi rök i hop på Rest and Fly på Arlanda och då hade vi bara varit borta en vecka, ingen tidsomställning och vi hade inga barn. Vi ska nog passa oss för en längre resa nu

• Snowgirl

Nr 2. Jag var med i en annan tråd där det var många som hade bruna flytningar och några hade riktigt rejäla blödningar. Det gick bra för alla utom för mig då som inte såg en tillstymmelse till blödning på 10 veckor. Varken det ena eller det andra säger så mycket tycker jag. Man får försöka hänga upp det på att statistiskt sett är det stor chans att det går bra och har man sett ett hjärta är risken för missfall väldigt liten, men jag förstår till fullo att du känner dig hysterisk. Kram!

• Snowgirl

Mosing, heja,heja! Snart är det värsta över. Vad fort det går förresten fast jag förstår om det inte känns så för dig.

• Snowgirl

Jag har varit och kollat på äggblåsorna idag. Läkaren trodde att tid för insättning blir nästa lördag eller söndag och då kan varken du eller vi som han sa. Så sant. Jag är i fjällen och kliniken är stängd. Håll en tumme för att det blir måndag är ni snälla. För övrigt tyckte jag att mina äggstockar såg fina ut. En lika stor blåsa på vardera äggstocken och en massa ägganlag. Läkaren sa inget, men man har ju lärt sig en del på år av försök Känner mig lite yngre igen och kan kanske överleva om insättning nästa månad krockar med påskhelgen vilket det finns risk för. Krångel är mitt mellannamn...

• Snowgirl

Älgen, jag frågade, men då behöver jag äta medicin ca två månader efter insättning. Det enklaste vore ju ostimulerat om det inte blir krockar hela tiden *mutter* Det är i alla fall bra att chanserna med stimulerat är lika bra som ostimulerat nu enligt läkaren. Så var det inte för fem år sedan.

• Snowgirl

Stramalj, nu var det en egenhändigt analys av äggstockarna jag gjorde. De kanske inte är så fina rent medicinskt, men det tänker jag inte begära en analys av. Jag tänker leva i den bubbla jag skapade av bilden på ultraljudet Jag gillade läkaren. Jag frågade om jag kunde få trombyl och det var inga problem tyckte han. Sen sahan "du vet väl att trombyl är 1/7 av treo?" Sen sa han att han inte kan förstå hur trombyl kan vara på recept när man kan köpa treo på Ica

• Snowgirl

Stramalj, Jag har ju kört en tredjedels barnalbyl i den förra graviditeten, men det är ju enklare om man får trombyl utskrivet. Vad jag menar är att jag kan skippa smickret om det faktiskt inte skulle vara så fint som jag inbillade mig. Vi har så lite tid på oss så jg skippar besked om taskig äggreserv och sånt känner jag. Fast det hade han kanske sagt ändå om det varit så. Jag tänker att det saknar betydelse just nu och då njuter jag av att JAG tyckte det såg fint ut.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8