Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Älgen, Är tabletterna stora? Har svårt att svälja tabletter. Undviker om jag inte måste och tre månader känns länge.

• Snowgirl

Våndas med er som står inför valet om fvp/mkp eller inte. Det är inga lätta beslut att ta. Jag har också hört att missfallsrisken inte är så hög som det sägs på t ex 1177, men det är ju dock ern risk. Jag brukar väga risken att få ett skadat barn mot risken att få missfall via provet. Nu är jag inte så rädd för fvp om jag blir gravid igen. Har ju ett lyckat fvp bakom mig. Det argumentet bygger mest på känslor och inte statistik dock. Jag har i och för sig vissa krav. Jag vill att det blir samma läkare som gör provet som förra gången om det blir aktuellt igen. Vi sa som så att vi känner oss trygga med henne och skulle det bli missfall pga provet så skulle det inte bero på läkaren. Om hon inte skulle vara kvar eller något så skulle jag nog forska lite i erfarenheten hos nästa läkare. Funderar lite på hur en läkare får göra sitt allra första fvp för det skulle inte få göras på mig... Annars är jag positiv till studenter och nyutexaminerade.

• Snowgirl

Kate Lynn, Blodprov är nog inte så långt borta. Läste något om att de snart kan se kromosomerna i mammans blod, men det kan väl inte gälla mig som har en nedärvd translokation *funderar*

• Snowgirl

Poison, Är du i v 20+ eller vecka 21 +? Oftast hör man väl till förlossningen efter v 22+0. Tänkte att det kanske går att ringa dit om du börjar närma dig gränsen. Annars brukar en del gynmottagningar ha ett akutnummer. Förmodligen säger de att en liten blödning är ofarlig om man inte har sammandragningar, men det är alltid skönt att få höra det från vården. Man blir ju alltid orolig vid blödningar

• Snowgirl

Skönt att bebisen buffar på. Det är alltid bra Kan du inte prova att ringa förlossningen då? Om de inte tycker att du hör dit borde du få veta var du ska ringa istället och de kanske kan lugna dig om inte annat.

• Snowgirl

Firren, Spiralen kan inte ha fallit ut då? Fast det kanske man märker. Jag har ingen erfarenhet av spiral, men funderar på att sätta in en.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8