30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Stort grattid Anceca! Shit vad snabbt det gick
Stort grattid Anceca! Shit vad snabbt det gick
Vi5, Påverkas verkligen bröstmjölken så mycket av mammans sockerintag? Tänker att det blir en viss sammansättning på mjölken oavsett vad mamman stoppar i sig. Jag kan ha fel, men tänker att det är mamman som mår dåligt av en dålig kost och inte bebisen så länge det inte är extremt underskott på något.
Jag blandar in mina kossor igen Mjölksammansättningen förändras inte så mycket beroende på vad man stoppar i dem däremot mjölkar de mer eller mindre beroende på fodermängd och sammansättning. Det är även viktigt att de får ett balanserat foderintag så att inte magen blir knas. Kort sagt ska det vara en lagom fast koblaja
Det jag minns om variationer på mjölksammansättningen har mer med ras att göra än foder. Nu pratas det mest om fett och protein när det gäller komjölk, men när det gäller det har rasen större betydelse än foderintaget.
Vi5, Men åh så surt Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan du får prata med henne. Det är ett skit det där med vårdkontakter. Ofta vet man inte riktigt när de ska ringa, sen måste man ha ordning på telefonerna. Själv ringde jag upp vårdcentralen och hade automatisk urkoppling för fika på jobbtelefonen. Sen har vi en telefon som vi inte kan lämna. Jag hade inte räknat med att IVF-kliniken skulle ringa klockan ett för att meddela att embryona hade dött när vi skulle vara där klockan tre. Det blev lite halvpanik när jag satt med det passet, men en kollega tog telefonen så jag kunde prata ifred en stund. Det blir mycket stress och frustration. Det handlar ju ofta om saker som man inte vill delge kollegor eller en fullsatt buss.
Vi5, Stackars lille A och jobbigt för mamma också. Det är väl om de permanenta tandalagen riskerar skada som det är idé att gå till tandläkaren och då är det väl mest för försäkringen. Det känns inte som att de gör så mycket med mjölktänderna om inte tanden dör, men jag kan ha fel. Kan du kanske ringa till tandläkaren och höra vad dom tycker? Kram!
Vi5, Har du ingen annan som kan hjälpa dig? Det är synd att vi bor så långt ifrån varandra. Jag är hemma med lätt förkyld W och hade gärnat hämtat din E. Hur som helst låter det som att det ändå är läge att ringa hem maken om det inte finns någon annan som kan hjälpa. Du verkar slutkörd. Och du! Skit i kursen.
Här finns en grymt arg fyraåring. Hon blir rätt sällan ledsen, men väldigt ofta riktigt arg. Brorsönerna är av en annan sort. De går undan på sina rum när de blir arga.
Vår dotter skapar en ännu större konflikt genom att söka upp en och dra och slita i våra kläder, hänga i benen eller något annat som gör att man själv blir galen till slut. Idag har vi nästan bara bråkat En konflikt utlöstes av att hon inte fick tejpa första tejpbiten på ett paket. Det kom hon dock på när paketet var klart. Sen ramlade samma paket bakom ett bord. Jag sa att hon fick vänta eftersom jag höll på med maten. Sambon gick dit och skulle hjälpa och hon fick värsta utbrottet för att JAG inte hade hjälpt henne direkt. Pappa dög inte. Det är som att hon har två lägen. Jätteglad eller jättearg. Idag har det tyvärr varit mest av det senare.
Gabi, Stort grattis till barnen! Jag tycker det är så himla häftigt att ni fick två stycken på självaste julafton.
Kopparspiral är det som har legat närmast till hands här också, men jag sätter inte in någon pga den ökade blödningsrisken. Jag har väldigt enkla menstruationer och har inte lust att rubba det. Funderar på pessar, men har inte kommit till skott. Å andra sidan har vi inte sex så ofta att risken är speciellt stor. Jag ville ju mest komma från besvikelsen. Ett barn är ändå välkommet om det skulle bli så. Det vore annorlunda om vi inte ville ha fler barn. Då hade det nog blivit kopparspiral.
Skönt att det har gått bra poison.
Chiqita, håller alla mina tummar!