Grattis Kasperina till fint RUL! Skönt att det gick bra. Melkerina funkar väl som namn? Eller varför inte Maria?
Mrs Fisk, vi hade storebror hemma länge efter att lillebror kommit eftersom min man var hemma. Det var ju på vintern och både RS, vinterkräksjuka och influensan härjade och jag ville inte ha hem dem. Dessutom tyckte jag att det var bra för storebror att få vara med. Han var mycket känslig och orolig och mådde bra att få vara med oss mycket. Det var jobbigt i början, speciellt för mig eftersom han ville vara med mig jämt men eftersom lillebror är så "snäll" och sover mycket så funkade det bra ändå. Om det hade varit sommar så hade han fått gå lite på dagis men vara hemma mer än vanligt för jag tror att alla behöver få komma in i det nya livet.
Mina pojkar är inte lika tycker jag men det tycker de flesta andra. Däremot var storebror vid födseln en kopia av pappa.
Chiqita, vad kul att han växer så bra! De säger ju att man kan börja med riktig mat vid sex månader så nog borde du kunna börja jobba vid åtta månader?
Håller med Pysslig, märkligt hur olika man är, jag vill också vara hemma och trivs så bra med mina små. Gillar även amningen och är fascinerad över att det är jag som gett allt som gjort att sonen vuxit från en cell till snart nio kilo!
IdaVi, trevlig resa!
Resande, snyggt jobbat med amningsnedtrappning. Hoppas du får sova lite mer nu.
Jag fick tillbaka mensen när storebror var tre månader trots att jag helammade i sex månader. Nu har den inte kommit än, så skönt.
Galia, förstår att det var jobbigt. Hoppas det var bra också.