• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pysslig skrev 2012-08-28 21:38:45 följande:
    Har köpt en ny BH nu och kunde sorgligt konstatera att det var ett mått bredare runt om och en kupstorlek mindre....
    Usch ja, den dagen...
  • Älgen

Mrs Fisk,  flera barn på storebrors avdelning har denna höst blivit bökiga att lämna på dagis. De vill inte gå dit, gråter och håller tag i föräldrarna men är glada när de hämtas senare. De har en väldigt bra grupp, både barn och fröknar är toppen men det verkar vara nåt med fyra års åldern som stökar till dagislämningar. 

Storebror har inte gråtit men vill inte gå dit vilket han inte tidigare har sagt men när jag hämtar på eftermiddagen vill han inte gå hem... Fröken sa att det hade hon sett förut i fyra års åldern.
    Kanske är det den "smittan" D fått? samt att ni varit hemma över sommaren och han blivit storebror. Hoppas det snart går bättre för det är tärande på alla. 
    Jag förstår dig om du vill att han går, i vårt fall så skulle inte lillebror få sova nåt om storen var hemma varje dag. Lillebror är alltid jättetrött på måndagar...  

• Älgen

Storebror har alltid varit harig. Men är det inteså att när fantasin spinner lös så är det ju lätt att också bli rädd för allt som man fantiserar om?

• Älgen

Jag tror också på att vänta ut och använda er energi till nåt annat medan ni väntar. En dag händer det!

• Älgen

Här har du skrivit Kasperina! Skönt att höra från dig. Hoppas ni får åka hem ett tag till och att lillan kan få stanna i magen lite. Skit i jobbet tycker jag men lätt för mig att säga som kan lämna allt och gå (då andra tar över utan problem). Stor kram! Tänk att snart (men inte för snart hoppas jag) har du en liten baby! Nalle *och där kom några tårar* 

• Älgen

Om det inte är fiskdamm så har det inte varit nåt riktigt kalas enligt n. Här brukar de köra fiskdamm när föräldrarna kommer vilket är lysande tycker jag. Då är n upptagen hela vägen hem!

• Älgen
    chiqita skrev 2012-09-24 00:26:37 följande:
    Ibland slår det mig bara stenhårt, så det gör ont av glädje, kärlek och enorm tacksamhet för våra underbara, härliga små yrväder. *kärlek*

Eller hur ?

När har ni som ger era barn välling börjat med det?
  • Älgen

Grattis! Kul med nytt jobb. När ska du börja jobba? Ska maken vara hemma nåt? Hur går det med hans jobb?

• Älgen

Gör alla det? Alltså tar upp barnet på toan innan man själv går och lägger sig.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8