• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Och här i norra delarna av stan sitter jag och småsnyftar, tänk att Kasperina ska få en liten tjeja! Vilken lycka! 

*undrar när går hormonerna ur kroppenDrömmer*

• Älgen

Och så hoppas jag naturligtvis att du nu har möjlighet att ta det lugnt och att lillan ligger kvar ca åtta veckor till och kommer ut med ett litet plopp! 

• Älgen

Är hon inte bara helt enkelt tre år?
    Man måste väl få trotsa, säga emot, skrika och leva om, få prova och se hur man själv och omgivningen reagerar.
    Det ni kan göra är väl att lära henne hur man ska vara (och stå ut medans trotset varar, dvs. fram till 20-års åldern ).  

• Älgen

Trots är SKITjobbigt för föräldrar men jag tror att det egentligen är ännu jobbigare för barnen. Ibland när jag ser sonen kämpa med alla känslor som bara poppar runt ihonom så tycker jag så synd om honom. Man vill bara att allt ska vara bra med ens barn men de måste ju få lära sig alla typer av känslor, även jobbiga. Om de inte lär sig hur det känns och ser ut och sen hur man ska agera så blir det ju väldigt jobbigt när de blir äldre. 

Det är bara att härda ut! (och försöka lära A under tiden) Varför tror du så många skiljer sig? När lillebror kom nu så har vi haft det lite kämpigt, inte pga nyfödd baby utan pga trotsig storebror.

• Älgen

Men ingen är sån bajsmamma som jag är!
    BAJSMAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det skrek sonen över hela Kungsan förra söndagen när det var en miljon turister där som bara stirrade på bajsmamman och hennes barn... Förvånad

• Älgen
    Galia skrev 2012-08-18 09:42:24 följande:
    Älgen: att bajsa är ju nödvändigt för hälsan, ja överlevnaden rent utav och att han tycker att mamma är på samma nivå och av samma vikt är ju bara positivt *tänka positivt*
    Tänka positivt är bra! 
    Min mammas kommentar var " men då vände sig väl alla tanter om?" 

• Älgen

Sarahkkah, hoppas att ditt humör är bättre nu än tidigare. Och hoppas lillen blir bättre snart. 

• Älgen

Vården funkar inte optimalt i Sverige tyvärr. Är det akut så ska man ju in akut. Dock betyder akut olika från person till person. Har jobbat på akuten och fått in folk med "akuta" vaxproppar...

• Älgen

Eller akuta förkylningar. Där personerna dessutom blir sura för att det inte är strikt kö-ordning på akuten. VA ska han med hjärtinfarkt få gå före?

Men tyvärr finns ju mycket att ordna till i rutinerna inom landstinget.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8