• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

ang. ks så "skrapar" de ju ut så mycket de kan efter barnet är ute men man har ju avslag i alla fall. jag blödde en hel del första natten, kom ut rejäla klumpar vilket var oskönt men ej ont. 

Kasperina, skönt att exet är så förstående. Kan ju vara skönt att få hjälp i början.  

• Älgen

Oj vår lillebror var på tremånaderskontroll härom dagen. Han väger 7850 gram och är 66 cm. Tur att det finns många kurvor av följa!

• Älgen

Hurra E! Jag minns en period med storebror dåjag försökte liggamma honom till sömns men varje gång jag reste mig så tittade han yrvaket upp. Suck vad less man blir då. Undrar hur denne lilleman blir i framtiden? Att de sover är ju så viktigt,ren tortyr om man inte får sova. Jag är djupt imponerad av hur vissa av er här inne håller ihop med så lite sömn ni fått. Tack och lov har mina barn "peppar,peppar" alltid sovit bra,hittills i alla fall.

• Älgen

asap, du får berätta hur den är. 

IdaVi, storebror har också alltid varit stor. Nu är han ju tre år och nån månad och väger runt 21 kg. Lite bulliga kinder men inte tjock, bara stor tycker jag. Dock ser man på honom om han varit hos farmor eller mormor en helg så han har tendenser till att gå upp i vikt och vi försöker hålla igen. Inte helt lätt...

Förstår att det är nervöst med op. Jag tycker ju man ska tänka sig för innan man gör onödiga operationer såsom skönhetsop. etc. för det ju ändå är ett ingrepp. Dock är det ju så att det i de allra flesta fall går bra så man ska inte vara överrädd. Det I ska göra är ju inte onödigt. Sen är det ju så att din mammas op. var ett större ingrepp och att hon väl inte är lika pigg och fräsch som I? 

Resande, kul med konsert! Jag var sugen på att se Madonna men har ingen som kan passa lillebror i Göteborg så det får bli nån annan gång. Ville gå med maken men enda barnvakten vi ev. kunde få med var svärmor och vad  blir det för trevlig week-end med henne på hotellrummet? 

ja, våra gossar följs åt! Vore kul att se hur N och N skulle vara nu mot varandra när de är större. Vi får ses nån dag!

• Älgen
    IdaVi skrev 2012-04-20 14:56:50 följande:
    Älgen: Ida väger 13 kg och är 3,5 år nu. Ville väger nog 11-12 kg och är 1,5 år!
    Som du säger så var ju mammas op större än Idas. Men jag kommer nog vara orolig ändå. men jag litar ju på personalen så klart, men vill inte vara med när hon blir nersövd. Får sätta mig med en kopp kaffe (med lugnande i ) så länge!
    det klart du kommer att oroa dig, du är ju mamma!
  • Älgen

Glassgrisen. Trist med amningen men det viktigaste är ju ändå att hon växer och mår bra. Men förstår om det är trist och jobbigt. det är ju så lätt att ha maten redo och med sig. 
    har sett foton på fb och hon är så fin!
    Där jag jobbade tidigare var det många muslimer som kom och ville klippa tungbandet på barnen för annars kunde de inte uttala verserna i Koranen rätt!

Chiqita, skönt att lillen äter bra.

asap, kul att du tyckte föreställningen var bra. Jag såg Mama Mia när den gick och det är så kul att se livemusik, borde gå oftare!  

• Älgen

Usch för stor spegel. Jag gick ner fint efter förlossningen, vägde mycket mindre än innan graviditeten, nu... kanske några kilon upp igenFörvånadSkrikandes

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8