• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis till fine Hugo!

• Älgen

Hej Dolly. Eller så kände jag mig i alla fall några dagar efter förlossningen. ONT i brösten och ständigt läckande. det går över som du vet men rackarns vad ont det gör.

• Älgen

Grattis Lucas! Hoppas du får en fin dag!

Barbabok, prata med bm är nog bra samt att läsa på själv. Dock borde du kanske ta upp detta med maken på rådgivningen. Kram.

Galia, jag hade planerat snitt denna gång. Kände som du att det var konstigt att veta när babyn skulle komma men valde det pga min rädsla för vad som skulle kunna hända. Jag vet inte om du minns vad Billabong skrev till mig då men det var mycket bra ord omkring planerat snitt. Kan inte formulera mig så bra men tycker du ska försöka komma tänka på att planerat snitt är bra mycket bättre än akut/katastrofsnitt. Nu är det inte fel på dem heller men skönt för dig och maken att vara förberedda på vad som komma skall. Finns det ingen bm/kurator du kan få prata mer med så att du kan landa i beslutet? På Danderyd finns ju Auroramottagningen där jag fick råd och hjälp, de var mycket bra. Är det kanske hos dem du går? Har inte koll på riktigt vart du bor. 
    Vårt snitt blev mycket fint och bra, jag är så nöjd men för mig har inte vaginal förlossning sån stor betydelse. 

• Älgen

Du får bubbla på här. Bra att han ville prata, ett steg i rätt riktning. Kram.

• Älgen
    IdaVi, vår treåring kan också driva en till vansinne. Speciellt maken blir så arg på liten som blir ännu argare tillbaka. Inte bra för äktenskapet. Dagishämtningarna var hemska en period men nu har jag alltid med mig nåt att äta, kanske inte bra för tänder men enda sättet att få en trivsam eftermiddag. Han får en frukt som han äter medans vi promenerar hem. Sen klarar han oftast att hålla ihop fram tills middagen. 
    Däremot kan han ju bli arg för ingenting ändå men det är väl åldern som gör det. Och försöker man prata om det så skriker han tillbaka "nej det är du som är dum". Vi låter honom oftast lugna ner sig, på sitt rum eller bara låter honom vara där han är. Om han får tid att sjjälv snyfta över hur eländigt han har det så fattar han sen varför vi blev arga eller vad han gjort för fel och så kan vi prata om det. Märker att han ofta nyper till lillebror för att få min reaktion. En gång när jag "inte såg", så sa han till mig att han nypt, "ska du inte titta mamma" och så glittrade det i ögonen. Mycket provocerande om man inte är på humör. Nåt som har gjort mycket för att minska bråken är också att vi föräldrar går och lägger oss i tid och sover ordentligt. Är jag utvilad och mätt så klarar jag mycket mer. MEN då ska ju barnen sova så föräldrarna får sova... 
  • Älgen
    Resande skrev 2012-04-18 21:20:17 följande:
     så fick han sköta hela ruljansen själv från 17.30 (nåja, jag hade lagat middag, plockat undan, diskat, pumpat ur mjölk till P och förberett välling så lite hjälp fick han allt) och det hade gått så bra. 
    Bravo! men sköta hela ruljansen... vet inte Drömmer. Jag är dock glad för både dig och maken att det gick bra. Skönt att kunna göra lite saker utan barn ibland. Och skönt för maken att se att han också "duger". 

Hur står det till med dig? Hoppas du mår bättre.  
  • Älgen

Allt är bra här. Efter vår minisemester så mår vi alla bättre. vi behövde verkligen de fina sköna dagarna.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8