• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jaha! 

• Älgen
    Barbabok skrev 2012-03-01 21:40:39 följande:
    Pysslig, huh vad impad jag blir av fotobok. Jag har kommit till eh... inköp av ett album. Det ligger under första årets framkallade bilder i kuvert. Typ.
    också imponerad!
  • Älgen
    Kasperina skrev 2012-03-02 08:43:55 följande:
     Det vi hade gemensamt som vårt förhållande byggde på var sex och rökningen. Det räckte inte, det hade aldrig kunnat räcka. 
    Nja, lite mer borde det nog vara. Jag tror att man som du säger behöver mer gemensamma nämnare och framför allt gör saker ihop. 
    Dessvärre är nog småbarnsåren en väldigt bidragande faktor till skilsmässorna. Nån sa att man inte borde få skilja sig innan barnen fyllt två år för det är slitigt med så små barn. Jag håller med men höjer ålder till... 25 år? 

• Älgen
    cilla67 skrev 2012-03-02 08:59:39 följande:
    Man borde absolut inte få skilja sig om man har ett barn mellan 2,5 och 4.... Den här djävulska perioden med trots och allmänt dåligt beteende och gränstestning kan ju få vem som helst att bli galen. Antagligen är det jättelätt att då ta ut det på varandra, särskilt om man inte pratat ihop sig om regler och gränser och strategier.
    Vi står lite och stampar där just nu. Tidigare var det lättare att enas kring n men nu när han vill driva oss till vansinne så lyckas han ofta... Och Cissi, du hade rätt, treåringar är mysiga men ACK så jobbiga! 
  • Älgen

Tror inte alls att det är fel att skilja sig om det inte är bra. Däremot tror jag många skiljer sig "för fort", dvs. inte kämpar nåt. Ibland förstår jag demFörvånad Drömmer
    Nu hojtar lillebror. 

• Älgen
    Blomsteröga skrev 2012-03-02 10:30:03 följande:
    Tessan, Jag har släppt in dig. Antagligen var det ingen av gruppvärdarna som kände till dig. Vi är lite restriktiva med den gruppen, men nu är du inne
    Och det är bra att ni är restrektiva! 
  • Älgen

Jag har tänkt mig att bara köra på när vi väl börjar ha sex igen om sisådär fem år eller nåt  Vi har ju fått göra IVF med bägge barnen och jag tror inte att vi kommer bli gravida på 1800-tals vis... Och om det skulle ske så är det ju baske mig ett mirakel som händer och så kanske vi får en lillebror till! Måste bara kolla med maken att han inte säger nej till fler barn för en abort är inte nåt jag tänker göra efter år av IVF'er. Om han säger nej så får han operera sig, jag har tagit nog med hormoner i mina dar! 

• Älgen

Så kan jag bara summera mina första sju veckor som tvåbarnsmamma som helt underbara! Nu har lillebror börjat prata och skratta och man blir så otroligt lycklig av det! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8