• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Just det, har helt glömt dem Ela! lördag eller söndag borde gå. Ska kolla med maken för jag är inte rörlig längre. 

Har såna värkar ikväll men det blir nog inget mer. suck. Kan de inte låta bli att komma om inte förlossningen ska sätta igång på allvar? Jag väntar gärna till snittdagen men klarar inte av denna ovisshet innan. Men den som väntar på nåt gott... 

• Älgen

Kollar med maken och hör av mig Ela.  

N är ju född på beräknat datum så jag har förväntat mig att denne kommer om inte tidigare så åtminstone inte sent.   

• Älgen

Åh vad underbart roligt att se dig här Sofia! Har tänkt mycket på dig men inte velat tjata med frågor. Håller tummar och tår för fint VUL. 

• Älgen

Då kan jag ju fråga också, vart bodde ni? kommer ihåg att du rosade det men minns inte namnet.

• Älgen

Min son verkar ta in mycket fakta och förståelse via böcker så vi har läst en del kring syskon. 
    Den han och jag gillar mest är denna klassiker http://www.bokia.se/emma-och-lillebror-4260439 Kanske nåt för J?

ÄVen denna http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172215445  som jag dock tycker är lite för negativ. Kanske är den bättre efter babyn kommit då syskonet är argt och avundsjukt men nu innan känns det dumt att ligga och läsa om hur sur n kommer vara på babyn.

Denna gillar vi båda också http://www.bokia.se/var-bebis-4337799 Den har flikar som man får lyfta på och titta på bajsblöjor och annat kul. 

Vi berättade för n i samband med RUL tror jag det var. Vi har pratat lite om det men mest nu på slutet. Han har full koll på vad babysar kan och inte kan och vad han ska lära den. Sen hur det går i praktiken det är väl en annan femma... 

• Älgen

Hormonstinn, enligt vårdguiden kan man smitta upp till 48 timmar efter kräkning/diarre och bör stanna hemma för att inte smitta vidare. Jag tycker att man absolut ska följa den reglen för det är så grymt att föra vidare magsjukesmitta. 

Hormonstinn, lyssna inte på vad andra tycker om din magstorlek (förutom bm). Alla tycker och anser så mycket tjafs och ingen har riktigt koll. Jag har fått höra att jag ser ut att vänta tvillingar och samtidigt att jag inte är så stor vid min förra graviditet, och det under en och samma dag. Nä, kolla upp med bm om du är orolig.

Barbabra, jag tycker ni kan ge ab när ni hämtar henne, så viktigt med tiderna på ab är det inte. Dock kolla om det skall ges med mat eller ej så ni ger vid rätt tillfälle.
    Förstår att du är less på alkoholintaget hos din make. Jag tycker att alkohol blir mindre och mindre intressant för varje år. Kan var gott nåt glas ibland men fattar inte hur man ids dricka sig full längre.
    Även ledsamt att ni inte har mycket gemensamt. Det är ju viktigt att man trivs och umgås som en familj, dels för att det är ju därför man är tillsammans och dels för att visa/lära barnen hur man "umgås". Kan ni inte hitta på aktiviteter (som kanske ingen tokgillar) men göra det för barnens skull. Många gånger när man gör grejjor med sina barn blir det ju kul även om man inte trodde det innan.

Magbilder... oj, det har vi inte tagit en enda denna gång. Kanske dags nu? 

• Älgen

Mrs Fisk, jag kände n jättetidigt i magen. Vågade nästan inte tro att det var han men i efterhand insåg jag att det verkligen var så. Denna gång, då jag rimligtvis borde känna det tidigare så gick det länge innan jag kände babyn. Förstår att du är orolig men just det faktum att du inte känner av babyn är inte nån fara.

Vi 4,  förstår verkligen att du är orolig nu när du inte är så illamående. Har inga bra tips förutom att försök bara att andas och inte tänka fram tills VUL. Vet själv hur den väntan är, usch! När var det ni skulle iväg? 

• Älgen

Håller med Mrs Fisk, jag tror barn tycker det mesta är kul bara föräldrarna tycker det. Men om ni inte har några gemensamma intressen så tänkte jag att J's intresse kan få styra lite. 
    Att ha kul ihop är ju ett mycket bra klister för förhållandet. 

• Älgen

En läkare sa till mig när hon gjorde UL en vecka före bf med sonen att lårbenen var korta. Inget jag reagerade på men i efterhand borde hon nog inte sagt det för det är nåt jag skulle kunnat oroa mig över och det är onödig information. 
    Om de säger nåt sånt vid RUL så borde de ju rimligtvis förklara sig och följa upp det tycker man. 

• Älgen

Fiji, stackars dig! Ser nu att du har tid till naprapat, vad bra. För mig brukar det hjälpa bra samt värktabletter. Citodon har jag fått när jag sökt. Har du det hemma? Annars har jag nog en drös nån stans, hör av dig i så fall. 

Juni, också imponerad! Vill kunna virka!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8