Hormonstinn, enligt vårdguiden kan man smitta upp till 48 timmar efter kräkning/diarre och bör stanna hemma för att inte smitta vidare. Jag tycker att man absolut ska följa den reglen för det är så grymt att föra vidare magsjukesmitta.
Hormonstinn, lyssna inte på vad andra tycker om din magstorlek (förutom bm). Alla tycker och anser så mycket tjafs och ingen har riktigt koll. Jag har fått höra att jag ser ut att vänta tvillingar och samtidigt att jag inte är så stor vid min förra graviditet, och det under en och samma dag. Nä, kolla upp med bm om du är orolig.
Barbabra, jag tycker ni kan ge ab när ni hämtar henne, så viktigt med tiderna på ab är det inte. Dock kolla om det skall ges med mat eller ej så ni ger vid rätt tillfälle.
Förstår att du är less på alkoholintaget hos din make. Jag tycker att alkohol blir mindre och mindre intressant för varje år. Kan var gott nåt glas ibland men fattar inte hur man ids dricka sig full längre.
Även ledsamt att ni inte har mycket gemensamt. Det är ju viktigt att man trivs och umgås som en familj, dels för att det är ju därför man är tillsammans och dels för att visa/lära barnen hur man "umgås". Kan ni inte hitta på aktiviteter (som kanske ingen tokgillar) men göra det för barnens skull. Många gånger när man gör grejjor med sina barn blir det ju kul även om man inte trodde det innan.
Magbilder... oj, det har vi inte tagit en enda denna gång. Kanske dags nu?