• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nej, den babyn måste komma tidigare! Hon är så stor. Men jag tyckte hennes klänning var fin. Nog bekvämt med lite mer täckt klänning under graviditeten.
    Tycker även att drottningen hade fin klänning däremot Anna-Maria Corazza Bildt Förvånad, herregud hur såg hon ut?  Älskar att titta på Nobelfesten med alla fina kläder och glam.  

• Älgen

PYsslig, är det inte för att man räknar med att dessa barn åker och besöker föräldrarnas hemländer och då riskerar att få det?

• Älgen

Åh vad jag är avundsjuk på dig som ordnat med allt. Själv har jag en massa förslag och tankar men nästan inte köpt nåt.
    Känner mig så stressad med allt som skall hinnas med. Borde städa här hemma, plocka upp inför förlossningen, ordna allt som samlats på hög och pynta lite. Hinna vara lite med sonen och samtidigt bara mysa/vila. Hur i h-vete ska jag orka med allt detta? Och hur blir det sen?
    Som alla vet har jag längtat och kämpat för denna graviditet så jag vill absolut inte klaga men samtidigt så börjar det bli så tungt nu. Inte alls som när jag var gravid förra gången. Fattar inte hur Ela orkat med tre graviditeter på så kort tid. Jag är stor, tung, illamående, har foglossning och sammandragningar. Känner mig som en koloss och inte alls så fin som jag kände mig förra gången.
    Dessutom jobbar min man mycket mer nu, så jag sköter nästan allt med sonen på vardagarna och även om det är mysigt så är det ju samtidigt tungt. Maken har nästan ingen känsla för att det faktiskt är tungt nu, han tycker att "äh vi är ju nästan jämntjocka nu, jag bär ju också omkring på massa extra kilon" men det är f-n inte samma sak. Dessutom har liten inte rört sig så mycket och jag oroar mig skitmycket för det. Maken tycker bara jag är nojjig.

Har ni andra känt nåt sånt här inför andra graviditeten? Jag är ju jättelycklig för lillebror i magen men all oro och att jag inte har nån ork gör att jag bara blir grinfärdig ibland.  

• Älgen

Tack för alla era fina ord och goda råd, gråter en skvätt igen Flört. Då är det inte jag som är helt ute och cyklar när jag känner mig grinfärdig. Min man har jättemycket på jobbet nu och jobbar över varje kväll till hans försvar och anser då att jag får fixa mer saker hemma då jag ändå bara sitter här... Får ta ett snack med honom igen och sen ska jag beställe mer saker på nätet, bra idé!

• Älgen

Assar, men vad är det för knepig BVC? Om barnen växer är väl det endast positivt. Kan förstå om du gett henne riktig mat (och massa godis, efterrätt etc.) men på bara amning? Nä vänta tills hon börjar äta själv och röra sig och se sen så det inte brakar iväg. Min plutt har alltid varit stor men min BVC ssk. sa att så länge vi håller koll på att han inte äter för onyttigt så följer vi kurvan och ser tiden an. 

Mysigt med morgonfrallor! Och imponerande av A!  

• Älgen

Pysslig, i Danmark har de inte tvekat att bjuda mig på öl när jag varit höggravid så vi är inte så lika som vi tror! 

• Älgen

Vad trist Fiji. Det vore ju perfekt att lära känna lite folk runt omkring er. hoppas det blir bättre nästa gång.

• Älgen

Barbabra, har ingen koll på FK men däremot tycker jag att deras chatfunktion är bra samt att man får det skriftligt så man kan spara svaren. 

En fråga till er kloka här inne, hur vanligt är det att andra barnet kommer tidigare än planerat än första? Jag har för mig att om första barnet föds på BF så kommer andra barnet innan det. Eller är det bara prat? NÅn som sett statestik på det eller vad har ni för erfarenheter?
    Börjar längta mycket nu och även om jag inser att det är lite väl tidigt så snart, snart skulle jag önska att han kommer.  

• Älgen

Barbabra, jag kände senare denna gång än med n trots att moderkakan ligger i bakvägg precis som med n. Så det är inte alla som känner tidigare! 

Chatfunktionen är nog bara öppen dagtid.  

• Älgen

Tack för svar. Jag är säker på att inte gå över tiden eftersom vi har planerat snitt men blev lite nyfiken på om jag kanske skulle få lite kortare tid nu. 

Min snälla syster som ska vara barnvakt när vi åker in ringde idag och sa att hon skulle på teater och tänkte stänga av mobilen men då var hennes man standby så jag skulle bara ringa honom om det satte igång. Det är ju en månad kvar men skönt att veta att de håller koll på mig! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8