• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fasiken, jag har fått tillbaka bakterierna, och den vikarierande bm hade glömt att ringa och meddela svaret från odlingen, så min vanliga ringde just och sa att jag måste börja så fort som bara möjligt . Jag som tänkte ringa i torsdags för säkerhetsskull och fråga om svaret. jag lämnade ju odlingen på måndagen och hade ju symptom redan veckan innan. Men hon sa ju att hon bara skulle ringa om det var något.
    Idag är jag på jobbet första dagen efter semestern och alla kommer och pratar med mig om min kollega som förlorat barn, så det är säkert 7-8 gånger nu som jag nästan börjat gråta...Bakterierna blev droppen, jag tror inte jag orkar vara kvar på jobbet längre idag. Har sovit dåligt pga kliet och mina rastlösa ben med så det gör ju inte saken bättre.

• Vi 5

Rödhaken, jag hoppas verkligen att allt gått bra!? du får hemskt gärna uppdatera oss om hur det gick.

Johlinn, gabi och PW, Tack, jag gick lite tidigare!

Stramalj, jag fick förstahandsvalet Kåvepenin nu, 10 dagar istället för 7. De trodde att det inte gått över helt eftersom de var där nu så pass kort tid efter. Hur gick det för dig idag?

• Vi 5

Stramalj, just det ang de felaktiga AMH-värdena läste jag att det var själva referensvätskan som alla (de flesta?) labben använder som det hade blivit fel på. Det gällde från 2011 har jag för mig. De flesta verkar ha fått för låga värden, vilket skulle kunna vara rätt katastrofalt om man tex blivit avrådd från fler ivf och istället fått gå till äggdonation. Jag såg i en annan tråd att en journalist letade efter någon som råkat så illa ut.

• Vi 5

Resande, ring igen!!! Jag tycker absolut att de ska kolla din tapp så att du inte håller på att öppna dig! OM det skulle vara så är det större chans att de kan stoppa det om du kommer in i tid. V. 34 är alldeles för tidigt! Du har ju vilat och tagit Alvedon nu, men har fortfarande besvär och är orolig, så de bör absolut kolla dig!

• Vi 5

Rödhaken, åh så skönt att höra!

Resande, jag förstår, jag tycker också att det är svårt, men när jag tänker på min kollega och på mina vänner som drabbats av sådant blir det lite lättare

• Vi 5

Resande, jag glömde bort att det bryts om man gör vissa tecken på tfn Jag skrev i af ungefär som så att jag tycker det blir lite lättare att ringa och att tänka på att om det är en sådan oturlig gång är det stor risk att man ångrar att man inte ringde den där gången extra.

Kate, härligt att du spammar! Det andra du skrev om säger jag inget om men tänker att det vore väl för väl om det vände för dig nu!

Visst var det någon som kände någon som haft sådan ofarlig graviditetsklåda!? Vet ni om det i så fall släppte eller om det hängde i ända till förlossningen? Blir tokig på kliet..,

• Vi 5

Resande, ja svårt det där när man inte vill ringa i onödan. Jag tänker att det skulle vara bra för dig att få tappen kollad i alla fall. Är ju lättare att hålla sig lugn om det ser bra ut nu. Men lova att ringa om det ökar nu i natt.
    Visst klarar de flesta sig som föds så tidigt, och det går ofta bra, men det är ändå fortfarande många som får begåvningsnedsättningar och inlärningssvårigheter (och andra kognitiva svårigheter) av de som föds för tidigt (jag föreläser lite om sådant). Så går det att stoppa är det ju oftast bäst!

• Vi 5

Elsis, det visste jag inte! :-0 jag trodde att de försökte stoppa fram till v37, men vet inte vad jag fått det ifrån eg. Jag gissar att du inte får penicillin för din GBS nu för att du inte har symptom. Läkaren sa att de bara behandlar om man har symptom av det. Men alla som haft symptom någon gång under grav eller vid tidigare grav får droppet vid förlossning. Hoppas nu er bebis stannar ett bra tag till!

• Vi 5

Gabi, jag tycker också det låter som ischasnerven, men det är nog bra att kolla upp det oavsett.

resande, jag hoppas det är lugnare idag!

Uppi, det låter som att du är mitt i sorgprocessen, skönt att du kan låta allt som behöver komma fram få komma fram hos psykologen, trots att det är en vikarie. Varm kram till dig! När det gäller att "alla" kommer och pratar med mig är det nog eg av omsorg både om kollegan och om mig. De frågar tex. hur det blir för mig nu när detta har hänt och jag är en av de som pratat med henne. Jag vet nte hur länge jag ska jobba riktigt.. Har saker inbokade fram till 13 dagar innan BF, och är eg inbokad på ca 130% undervisning. Men just nu känns det som att jag helst skulle vilja vara hemma...

Kasper, den perioden minns jag tydligt, fast E var nog större då. Hur gammal är hon nu? E kastade då dessutom ut allt från spjälsängen tom madrassen. Han kunde göra det upp till 30 gånger på en kväll. Vi hade då nattningsrutin med sång osv som vi alltid gjorde på samma sätt och sedan gick vi ut. När han skrek och kastade, gick vi in, lade tillbaka och klappade om och sa sa god natt. Om och om igen. Om han var förtvivlad tog vi upp och kramade och lade sedan ner. Försökte att inte göra så stor sak av det. Det gick över efter ett ganska långt tag, men jag minns inte hur långt. Men då var han nog närmare 1,5 år. Men jag skulle inte stå ut att låta honom stå själv och skrika, så i princip hann vi vissa gånger knappt ut ur rummet...

• Vi 5

Resande, så skönt att tappen var stängd och lång, då blir det lite mindre oro kring sd. Och så bra att du blev sjukskriven! Det har ju verkligen verkat som att din kropp skrikit att det är för mycket. Hoppas nu blodtrycket håller sig i schack.

Stramalj, det låter som en perfekt plan! Har du fått svar på proverna?

Tja, de där procenten upptäckte jag att chefen bokat in mig på :/ Det är några områden som bara jag har kompetens för så de är svåra att dra sig ur, men jag gör just nu mitt bästa för att bli av med en del annat. Dessvärre är det inte helt lätt att hitta folk som kan ta över, vilket eg är chefens jobb. Jag letar också back-up för de saker jag tänkt ta om jag nu inte skulle kunna det. Puh!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8