• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Jaa, verkligen! Har du fått penicillin nu då eller?
    Ja, det passar ju riktigt bra. Gästsängen används ju nästan aldrig ändå. I natt vaknade Ida vid 01.30 och det tog ca 15 min innan hon somnade om. Jag fick sitta bredvid på golvet, hur trött som helst... Då hade en säng varit perfekt!
    Ja, ska bli kul ändå. Men jag är nog inte där så länge som det känns just nu.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

juni: Bah, vilket skit! Så irriterande när det blir sådär! Hoppas ni får en ny tid snart!

Milla: Mm, kanske är graviditetstäppa jag har och inte förkylning. För jag har ju inga andra symptom på förkylning. Nåväl, som tur är finns det nässpray att missbruka

Assar: Tack, det var jättemysigt! Jag orkade till 23 och sen var jag lite fyllechaffis så jag var hemma vid midnatt. Fåren var så söta, kom in och var nyfikna på oss där vi satt och åt i ladan

M73: Jag blir mer o mer övertygad om att det är dags att byta ut spjälsängen. Nu har Ida sovit hos oss i natt igen, och det är ett under hur mycket plats ett litet barn kan ta. Jag låg på kanten till slut och ramlade nästan ut. Flyttade in henne och så dröjde det några minuter så kröp hon närmare igen. Mysigt iofs, men jag förstår inte hur folk får en normal sömn med barnen i sängen?!

Har varit inne i stan med Ida. Det är augustifest och i Vasaparken var det barnens dag med kaninhoppning, akrobatik, dansuppvisningar, karuseller osv. Jättekul!

• IdaVi

juni: Att jag inte tänkt på det tidigare!!

• IdaVi

juni: Usch, lät inte som nån höjdare! Hoppas du får vila upp dig ikväll och fick tag i något smaskigt!

Ego: Ida är inne i en riktigt jobbig period som verkligen tar på krafterna. Hon vill inte somna, vaknar och skriker, vill inte äta och verkar vara allmänt frustrerad och förbannad på allt och alla.
    När hon väl fick i sig lite mat kom den upp igen pga ett riskorn som fastnade i halsen så spydde hon ner mig innan jag hade ätit färdigt. Nice! Nu badar Ida och maken och köket ser ut som ett bombnedslag med matrester över halva golvet och massor av disk. Bläk!! Skrikandes

Så, nu har jag gnällt av mig lite och ska tag i bombnedslaget i köket!

• IdaVi

pregga: Åh vilken goding! Stort grattis till disco-killen! Kram på er!

Pyttis: Verkar ju orimligt att du får vänta 3 mån på en misslyckad op!! Ring och fråga tycker jag!

Milla: Tyvärr så gick det inte att få Ida att somna i sin säng. Hon sov hos oss hela natten, vaknade vid 06.30 och fick välling och somnade om lite halvt om halvt efter det. Men jag är sjukt trött. Vet inte om det är blodvärdet som gör mig trött, eller om det är dålig sömn. Vaknar ju flera ggr per natt antingen av Ida eller av att jag är kissnödig.
    Skönt att du fick en "skaplig" natt iaf, även om jag tycker kl. 06 är vääääldigt tidigt

Igår kändes det som förlossningen var på G. Hade molande mensvärk och ont i korsryggen och bebisen i magen var helt galen. Men det gick över som tur var

Imorgon är det inskolning på dagis. Ska bli spännande - och skönt! Tror vi alla behöver det för vi orkar inte med hennes tempo.

Har köpt en 90 cm-madrass som vi fixat till i Idas rum. Så i natt ska hon sova där är tanken, vi får väl se hur det går

Ha en bra söndagskväll allihopa!

• IdaVi

Smyger in för att berätta att Ida efter 15 minuters busande somnade i sin nya "säng"! Blir spännande att se hur det går i natt

• IdaVi

Assar & malink: Tackar!

juni: Vad bra att du fick en ny tid så pass fort ändå. Usch för illamående, hoppas det lugnar sig snart!

M73: Usch för hög feber! Hoppas det blir bättre snart!

Ego: Usch, känns som det ska  bli förlossning när som helst. Har sån molande mensvärk och ont i ljumskarna och ryggslutet. Bläk! Men det är väl bara förvärkar antar jag... Som kommer pågå en sisådär 9 veckor till

Första inskolningsdagen gick galant! Och Ida sov ända till 05.30 i sin nya säng, sen vaknade hon för nappen var borta. Lade mig bredvid henne så somnade hon om tills vi väckte henne vid 08

• IdaVi

Kikar bara in en kortis för att visa att jag lever. Hoppas alla mår bra, och ni som inte gör det får krya på er snart! Är så trött o seg nu för tiden så jag orkar inte kommentera just idag. Men jag har läst iaf

Sköt om er tjejer!

• IdaVi

Nu får jag dåligt samvete för vi har inte framkallat några foton på Ida sen hon var 6 mån! Men snart så, ska bara...

Pyttis: Vad skönt att inskolningen går bra! Maken är iväg med Ida idag och hon ska äta lunch där för första gången. De är nog hemma om ca 30 min, ska bli spännande att se hur det gått. Igår var hon jättemammig, men det gick bra när jag gömde mig och höll mig undan.
    Imorgon ska hon sova på dagis också, det blir ännu mer spännande!

Vinkar till alla andra!

• IdaVi

Assar: Har det blivit något album?!! Tungan ute

Här har jag en stund över medan maken badar med Ida. Har passat på att roa mig med lite tvätt, sånt är ju alltid kul

Maken har åkt på dagisbaciller (tror jag iaf)  och är genomförkyld. Så typiskt för det var 4:e gången vi fick ställa in middagen med våra kompisar. Alltid någon som är sjuk när vi ska ses. Men men, det kommer nya tillfällen.

Imorgon börjar jag jobba. Har lite småångest, men inte så farligt. Jag ska ju bara jobba i 6 veckor, men är rädd för att det blir långsamma dagar då jag förmodligen inte kommer få några roliga uppdrag att jobba med. Och så har den enda tjejen (bortsett från mig) slutat så jag är ensam med "killarna".

Tanken är att Ida ska gå heltid på dagis nästa vecka. Men gubben har semester och finns tillgänglig om det kör ihop sig. Hoppas det går bra iaf, blir en stor omställning för henne med tidiga morgnar osv.

Oj, vilket ego-inlägg det blev?! Hoppas alla mår bra, att ni får sova på nätterna och att barnen beter sig som små änglar!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8