• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Näe, genom datorn får du andra virus som inte bör påverka dina fogar

juni: Hoppas det går bra på studiebesöket idag.

Ego: NU har jag ringt VC och väntar på att de ska ringa upp. Idas feber var 38,5 igår vilket alltså innebär att hon haft feber i 11-12 dagar nu. Något är fel, och till råga på allt så hostar hon ju massor och är helt grön i näsa och ögon. Hoppas vi kan få en tid helst idag, men det är väl bara att glömma. Och imorgon ska vi ju till sjukhuset för nya kontroller av äggallergin. Tur att jag har det lugnt på jobbet, annars skulle det ju aldrig funka

Och Ida har namnsdag idag också! {#emotions_dlg.flower}

Nu ska jag leka uttråkad på jobbet igen.... Nån som har bra surftips?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Assar: Tack, den ska jag kolla in, men nu fick jag faktiskt lite jobb! Tjohooo!

Grattis grattis till våra sötnosar!

• IdaVi

Ela: Hahaha! Jag skrattar nästan på mig!
    Mysigt med ÖF och äppelpaj, men jobbigt med dina kräkningar! Borde det inte lugna sig snart? Vilken vecka är du i nu?

• IdaVi

Glömde ju skriva om vad VC sa för jag har så roligt åt hästskämtet.... Men vi fick ingen tid, det var fullbokat (as usual!) Så vi ska ringa jourmottagningen efter 16.30 istället. Har varit där förut så jag hoppas de kan hjälpa oss.

• IdaVi

Måste bara ställa en "nybörjarfråga". Hur känns förvärkar? Är det bara att magen drar ihop sig och blir hård. Eller är förvärkar den där molande mensvärkskänslan? Jag har nämligen både och nu, men inte alltid samtidigt... Minns att innan värkarbetet drog igång med Ida så hade jag som mensvärk. Men det kanske bara är växtvärk nu?

• IdaVi

Milla: Ja, nu får den nog stanna ett tag till iaf. Tycker 10-10-10 låter som ett bra datum annars
    Men kanske har mina hostattacker gjort att jag har fått typ träningsvärk eller något som känns som värkar??

• IdaVi

Pyttis: Ja, så är det säkert

• IdaVi

cissi: Då är det säkert samma för mig. Nu strålar det liksom ut i ryggen också och ner mot ljumskarna. Ser ut som jag gjort i brallan när jag går

• IdaVi

Mini: Ok, då är det helt normaaaalt alltså Skönt att höra!

aigee: Ja, jag har bara haft just de här sammandragningarna utan smärta förut. Nu var det mer som mensvärk, precis som det kändes före Ida föddes. Men det har gått över nu

Fick en jourtid till Ida och träffade en underbar läkare. Blir så glad när jag träffar bra, pedagogiska och förstående läkare. Så nu är medicinskåpet fyllt med Kåvepenin, Mollipect och ögonsalva. Nu jäklar ska vi få ett friskt barn!

Och imorgon blir det allergimottagningen kl. 11 för att se om Idas äggallergi är puts väck.

Men nu lagas det mat, blev lite sent idag. Ida sover och jag med snart

• IdaVi

juni: Vad härligt!! Snart kan du springa marathon! Tungan ute

aigee: Får testa ett varmt bad ikväll. Har haft molande mensvärk i natt också och även nu. Men det är säkert helt normaaaalt!

Sara: Usch, er tur att åka på baciller nu. Hoppas sjuklingarna kryar på sig snart!

Ego: Ida sover fortfarande! Otroligt! Har iofs vaknat till några gånger i natt, men ändå. Ska snart försöka få lite liv i henne så vi hinner bli klara i tid för att åka till sjukhuset. Mycket spring hos läkare nu

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8