• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: 28,6 låter ju inte som nån höjdare! Skönt att hon börjar piggna till!

Milla: Javisst, eller hur!

Ego: Idas äggallergi har inte försvunnit. Istället har pricken blivit större. Skit! Får fortsätta med total äggfri kost minst ett år till... Hade varit skönt om det hade vuxit bort. Nåväl, nästa år kanske

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Milla: Vi vet inte om hennes allergi påverkar andningen. Den gången hon fick den kraftiga reaktionen blev hon helt flammig och full med prickar över hela kroppen; halsen, runt munnen, öronen, mage, rygg osv. Och hon får även utslag om man tar på henne efter att ha hanterat ägg eller mat som innehåller ägg. Så hemma hos oss finns det INGET som innehåller något med ägg
    Vi är ju också lite allergiska (hösnuva) jag och maken och det räcker ju för att risken ska öka för barnen.

Sara: De har faktiskt aldrig sagt något om att pricktestet är indelat i olika skalor. Men jag tror nog hon ligger ganska högt i topp där också tyvärr, iaf enligt sjuksköterskans reaktion och att det även blivit större (själva "pricken") sen förra gången.
    Men oftast växer det ju bort som tur är, även om just äggallergin kan ta lite längre tid än andra matallergier. Typ till 6-7 år

Nu har Ida varit feberfri i 2 dagar. Får gå till dagis imorgon igen. Hon har inte varit sen inskolningen så vi får se hur det går. Medicinen är inte lätt att få i henne. Nån som har några bra tips på hur man kan få i dom flytande mediciner? Ögondropparna är ju lite lättare iaf

Nu ska jag äta frukost och sen ska vi ut i skogen och leta svamp.

• IdaVi

juni: Skönt att madamen mår bättre nu och att sammandragningarna lugnat sig lite.

• IdaVi

Mini: Våld it is!! Nävars, hon har faktiskt *knock on wood* tagit medicinen frivilligt idag, trots att den smackar peck. Sist mutade jag med glass och det funkade efter lite tjatande
    Aj, tänder redan vill man ju inte ha på de små liven! Kan ju vara lite mjölk som klumpat sig också

Frk Kanin: Håller tummarna för att allt går bra
    Nedregleringen var ingen höjdare! Min kropp tog en evighet på sig att förstå vad det handlade om så jag höll på med nässpray i 6 (!!) veckor och 4 ggr/dygn! Höll på att bli galen.
    Men det var det så klart värt, vi har ju fått en guldklimp och har en till på väg  

juni: Här är det inte friskt heller! Trodde det skulle funka med dagis imorgon, men nu hade hon 38 graders feber. Konstigt, har ju faktiskt ätit penicillin sen i förrgår. Men det kanske tar något dygn till?
    I vilket fall som helst så behöver jag träffa chefen och prata om min arbetssituation så min mamma och hennes man ska ta Ida på förmiddagen. Så flexar gubben hem vid lunch så jag får ta min lunchdate.

Annars är jag mest ledsen för våra kompisar som precis fått missfall De skulle komma hit på middag på lördag, men det är så klart inställt .Vecka 11 var hon i... Usch!

Nu har jag varit så duktig så jag är värd att slänga mig i soffan och göra INGET. Har plockat och rensat svamp, bakat en äppelpaj, lagat mat, tvättat och tagit hand om sjukt barn.

• IdaVi

Tack för alla tips om hur man kan underlätta med medicineringen. Men nu går det riktigt bra faktiskt! *knock on wood*

Sara: Hoppas du fått sova i natt?!!
    Det mest konstiga är ju att vi inte ens fått träffa nån dietist eller liknande utan bara fått med oss ett papper hem Det har iofs gått bra ändå, men man tycker ju att man skulle kunna få lite stöttning. Först kändes ju listan med produkter innehållande ägg jätteskrämmande, men nu har man vant sig.

juni: Febern har ju gått ner iaf, så jag antar att medicinen gör nytta. Men har hon feber ikväll så ska jag ringa. Nu har mamma henne och sen tar maken henne efter lunch. Pyssel pyssel.... Och jag har bara 4 veckor kvar att jobba!

• IdaVi

Sara: Hurra för bra skönhetssömn! Det var ni värda!
    Ja, man tycker ju man skulle kunna bli erbjuden information iaf och sen göra ett val om man vill ta del av den eller inte.
    Har missat äggallergitråden. Du får gärna skicka länken om du vill
    Tack, nu borde hon ju bli bra snart stackarn! Hon är ju inte tjock sen tidigare (väger bara 10 kg) och efter 2 veckors petande i maten har det knappast ökat något

Nu har jag tagit långlunch med en f.d kollega. Trevligt!

• IdaVi

Sara: Tack

juni: Är det magen som krånglar med H när hon är på fsk? Använder de något i matlagningen som ni inte har hemma kan man ju undra

• IdaVi

juni: Jobbigt att inte veta och typiskt att de avskrev " ärendet"!

malin: Ja, nu får det vara nog!! *drämmer näven i skrivbordet*!!!
    Jobbigt med envis förkylning. Det verkar vara såna som går nu! Krya på dig!

lilablå: Välkommen hit! Vilket häftigt datum, 1/1-11!!

Nu ska jag bara skriva klart en systemdokumentation, sen drar jag hem och tar helg. Imorgon blir det en tur till svampskogen, annars är det mest lite garage- och trädgårdsfix på agendan.

Ha det bra allihopa! {#emotions_dlg.flower}

• IdaVi

juni: Kikar bara in lite snabbt, för vi är på väg ut. Men med Ida hade jag nästan en hel vecka då jag inte tyckte jag kände några rörelser. Bestämde mig för att åka in till sjukhuset, men då gav den (Ida) sig till känna. Har också märkt av att det är mycket lugnare i magen nu i slutet.
    Det är säkert ingen fara, men är du orolig så tycker jag du ska ringa för säkerhets skull.

Nu ska vi iväg en sväng. Kommenterar mer senare

• IdaVi

juni: Det är samma här... Inte alls några sparkar längre heller för den delen, mer lite lugna rörelser framåt kvällen... Har du testat choklad? Det brukar "min" gå igång på...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8