• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Apropå mina åderbråck så har de inte försvunnit tyvärr. Däremot är de mindre svullna nu när det inte är 30 grader varmt längre. Men jag får fortfarande ont när jag står och går mycket och det värker när jag reser mig upp. Men som sagt, i somras var det faktiskt värre
    Har även testat att ha sex och det har funkat, även om det liksom känns lite "knögligare" där nere Skäms

juni: Oj, vilken bystökning!!  Här har jag bara ökat en storlek. Från B till C än så länge. Men mina bröst krympte nog efter förra gångens amning.

aigee: Gulligt med klapp på ryggen, men inte före tuppen har vaknat

Ela: Tror du blir skitsnygg imorgon! You rock girl!!

Mandra: Hos Ida upptäckte vi äggallergin andra gången hon testade kokt ägg. Hon fick en liten bit av äggvitan och det dröjde inte länge alls förrän hela kroppen var full med nässelutslag; på bålen, halsen, öronen, runt munnen, ryggen, benen osv. Hon såg förskräcklig ut! Fick sen veta att allergin inte alltid visar sig första gången man testar något nytt, utan ofta andra gången.
    Men när vi tänker efter så fanns nog allergin där redan innan. Hon hade en dipp på viktkurvan (har iofs alltid legat under) och mycket eksem och torr hud. Så även när jag ammade så påverkades hon förmodligen av vad jag åt.

Frågade allergisks om det fanns risk att även nästa barn får äggallergi. Och med tanke på att både jag och maken är allergiska (höpollen, gräs osv) så är ju risken större. Men det behöver ju inte betyda att den får allergi och inte heller äggallergi. Så vi får se. Nu har vi ju ingen ägg alls hemma så bebisen lär ju inte utsättas för det speciellt ofta.

Ego: Ida hade 38,3 graders feber idag trots penicillinkur sen i tisdags kväll. Hopplös! Blir så depp! Ringde 1177 och förmodligen är det så att hon även har ett virus. Så vi får avvakta lite till... Men som det ser ut nu så blir det ju inget dagis på måndag heller

Väntar på att middagen ska bli klar, är vrålhungrig!!  Ha en skön lördagskväll allihopa!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

juni: Härligt! Verkar vara en chokladälskare där inne också. För visst smakar väl Rollo choklad? Eller?!

• IdaVi

juni: Visst är det härligt med Barapapa-prylar! Ida älskar dom! Tyvärr vet jag inte vad dom heter, måste nog köpa en bok och öva lite på namnen
    Skönt att det är lite mer action i magen nu. Min har legat neråt en evighet nu, kommer säkert se ut som Conehead när h*n kommer ut

Mini: Klart det blir lite splittrade känslor kring er situation. Men vad bra att du går och pratar med någon, det är nog det bästa man kan göra.

Ego: Idag fick Ida gå till dagis. Hade pyyyyttelite feber igår morse, men inte igår kväll. Imorse var hon skitpigg och ville till dagis. Iaf tills vi kom dit, då kom krokodiltårarna och det gjorde ont i mammahjärtat. Men jag vet ju innerst inne att det går över.
    Längtar tills nätterna blir normala igen. Ida vaknar flera gånger per natt nu av hosta/drömmar/tappar nappen osv. Och igår fick hon en "riktig säng" och inte bara en madrass på golvet. Jag kommer knappt i och ur sängen med tjockmagen så det slutade med att hon fick sova hos oss från kl. 03. Vill iaf få några nätters normal sömn innan bebisen kommer.

Oj vad jag skriver....

• IdaVi

Assar: Tack, hon har iaf varit frisk nu men är jätteklängig på fröken Johanna på dagis. Igår fick de ringa till oss 15.30 så vi fick hämta henne. Då hade hon knappt ätit och inte sovit.
    Hoppas det går bättre idag. De ska ju fotograferas också

juni: Det var ett bra tips för den blivande 2-åringen!

Ego: Var hos BM imorse och allt såg bra ut. Magen växer som den ska trots att jag inte gått upp i vikt på 2 veckor. Blodtrycket var också kanon så det kändes skönt att höra. Det var full rulle på lill*n och hjärtljuden låg på 158!
    Har nyss träffat kompisen som fick missfall och pratat med henne. Hon mår bättre nu även om hon så klart är ledsen fortfarande...

• IdaVi

juni: Javisst, fattar inte hur det är möjligt med tanke på hur mycket godis och onyttigheter jag trycker i mig.
    Usch, förstår ditt dilemma. Jag har ju inte heller tagit några direkta långpromenader med åderbråcken.
    Vi får satsa på Beach 2011, då jäklar! 

• IdaVi

cissi: Gjorde det inte?! Jag bara rasade i vikt sist och hamnade t.om på -5 kg från innan jag blev gravid. Såg "sjuk" ut som mamma uttryckte det. Iofs behöver det ju inte betyda att det blir så den här gången för mig
    Man är nog mindre engagerad den här gången, det känner jag också. Och besöken hos Bm har också varit mer sällan än förra gången. Nu går jag iofs varannan vecka så här i slutet.
    Spännande med RUL iaf!

Nu ska jag snart iväg och hämta Ida på dagis. Undrar hur det har gått idag med fotografering, mat och sömn?!

• IdaVi

cissi & juni: Blir också avis på såna som inte har sötsakssug!

Assar: Ja, 4 veckor snart! Tycker också det gått otroligt fort denna gång. Men jag kan tänka mig att de sista veckorna blir lite mer sega

Ego: Är så himla sliten nu. Ida mår ju bättre, men har fortfarande över 38 graders feber på kvällen upptäckte vi igår. Hon har dock varit på dagis sen i måndags, men där äter hon ju inte eller sover inte och är ett vrak när vi hämtar henne. Då tror man naturligtvis att hon kommer sova bättre på nätterna. Men icke sa nicke! Hon vaknar minst 2 ggr/timme och vrålskriker. Vet inte om hon drömmer eller vad det är? Magknip från medicinerna kanske? Övertrötthet? Mardrömmar?
    Sen i natt ville hon inte somna om och då fick vi för oss att hon kanske var hungrig så hon fick lite välling. Och sen kom kräkset i vår säng och på hennes kudde. Det var iofs bara vällingen som kom upp, men ändå. Upp och torka och hämta ny kudde osv.
    Nu har vi ju inte fått nån normal sömn på snart 3 veckor. Och jag börjar få panik inför förlossning och uppenätter med amning. Usch!!
    Nån som har något tips? Som varit med om samma sak när det gäller sömnen? Det hela började i söndags (med den jättedåliga sömnen) när hon fick en ny säng. Men hon sover iofs dåligt även i vår säng. Sen kanske det byggts på pga hon varit sjuk och fått börja om på ny kula på dagis?

Sorry för jättelångt egoinlägg. Är bara så trött just nu så jag vill tjuta...

• IdaVi

cissi: Det har du ju rätt i! Vi skulle kunna testa att ställa tillbaka spjälsängen! Vad smart du är! Blir som du säger kanske för många förändringar på en gång för henne och så är hon ju inte helt ok heller.
    Ska ringa Sjukvårdsupplysningen ikväll om febern är kvar, för nu har hon avslutat sin dos med penicillin.

Funderar faktiskt på att lämna bort Ida nån natt så vi båda för sova. Vi turas ju om på nätterna nu, men som tur är (för mig) så ligger Ida helst på makens sida på nätterna . Men jag vaknar ju ändå varje gång jag rör mig i sängen, är kissnödig och har krampvarning i vaderna osv... Bah!

Usch vad jag klagar. Hatar jobbet också! Urk!

• IdaVi

cissi: Tack & kram tillbaka!

• IdaVi

Pyttis: Ja, nu känns allt skit rent ut sagt. Och till råga på allt så vantrivs jag så enormt på jobbet nu när jag inte får nån respons från chefen och känner mig helt utanför
    Ska nog testa spjälsängen eller den "gamla" madrassen igen.

Kanske skulle göra likadant som ni gjorde, låter som en bra plan. För detta är ingen bra uppladdning inför förlossningen med sömnbrist. Sist var jag ju vaken ett dygn innan vi åkte till förlossningen. Men då hade jag ju ändå fått sova "normalt" veckorna innan. Hade ju inget barn som väckte mig varje natt...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8