• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Marge: Tack för länken och kramen! Kram tillbaka!

juni: Ska kolla upp var man kan låna TENS-apparater i närheten. Borde ju Bm veta om inte annat
    Fick höra hjärtljuden idag igen och allt ser som sagt bra ut med tillväxtkurva osv. Det är ju faktiskt det viktigaste. Åderbrå(c)ken försvinner ju efter förlossningen som tur är

Pregga: Det var en envis liten rackare där inne. Men i natt kanske det händer

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Det var fasligt vilken hicka den lill* har där inne. Och det känns alltid mot rumpan på mig  Fick kanske för mycket kebab?!

• IdaVi

Assar: Man måste ju försöka se det komiska i situationen!

Pyttis: Tror tyvärr inte det hjälper, det är nog inte samma sak Men vad vet jag, en liten stackare med babianframdel?! 

Pregga: Men rosor är ju vackra. Förstår vad du menar med prematur förlossning, men lagom är ju alltid bäst om man själv får välja
    Hicka är jättemysigt, undrar bara varför min bara känns mot rumpan?

Nu loggar jag ur för vi ska åka iväg till svärisarnas lantställe. Ha en skön fredag kväll alla härliga tjejer här inne! Kram på er!

• IdaVi

Hoppar in lite snabbt för att önska pregga lycka till. Nu måste han ju banne mig kika ut snart!
    Åker iväg till Gränsö slott på spa imorgon och är borta över natten. UTAN barn, vilket lyx!
    Men när jag kommer tillbaka hoppas jag det kommit en liten grabb i tråden.
    Kram på dig!

• IdaVi

Jobbigt med bitande barn! Ida är mer inne på att slå, men det verkar ha lugnat sig

pregga: Hoppas du är på förlossningen nu eller t.om på BB och snusar bebis. Kompisarna fick en liten tjej imorse mha planerat kejsarsnitt

Tilda: Vad tråkigt med sånt bemötande från chefen!   Och vad tråkigt med kompisen som förlorat sitt barn i magen. Usch!!

juni: Skönt att det löste sig ändå!!

Ego: Nyss hemkomna från spa-resan. Borde vara utvilad men har sovit riktigt dåligt och är till råga på allt förkyld. Men vi har haft det jätteskönt så det är bra.

Ida är inne i en faaas och vill inte somna. Hon börjar gråta så fort man lägger ner henne i hennes säng eller t.om så fort hon närmar sig sängen. Hennes mormor fick ha henne sovande hos sig i natt och det har vi också fått ha några nätter nu.
    Vet inte om hon är mörkrädd eller drömmer konstigt för hon brukar vara jättelätt att söva annars. Hoppas det är övergående för jag vill inte ha henne i vår säng. Nån som varit med om samma sak i 2-års åldern?

Nu vaknar Ida, bäst jag snorar vidare!

• IdaVi

Tilda & Juni: Kanske kan det vara våra resor som triggat igång Idas sömnproblem. Vi har ju sista veckorna varit iväg på flera ställen, sovit i nya sängar, nya rum, nya länder, på båt osv. Kanske inte så konstigt egentligen?!

aigee: Ja, det är nog en massa saker som triggat igång detta. På måndag börjar Ida inskolningen också, så då blir det ytterligare förändringar
    Vad tråkigt med blodtrycket! Hoppas det blir bättre snart!

Tilda: Vad jobbigt för din kompis! Usch!!

Juni: Vilket elände med streptockockerna (eller hur det nu stavas?)! Men bra att de kollade upp det nu före förlossningen ändå! Kram!

Idag stod det en artikel i vår tidning om ett barn som dog i vecka 35. Pallar inte med såna grejor nu så jag bojkottar tidningen!

Sen en annan fråga gällande sömn. När bytte ni från spjälsäng till "stor" säng? Börjar fundera på om det kan vara dags för Ida med en "riktig" säng snart.
    Nån som har en växa-säng som tycker den är bra eller någon annan?

• IdaVi

Å där försvann radbrytningarna mystiskt?!

• IdaVi

Missade ju lite...

Milla: Skönt med mjukstart för dig. Förstår att hela familjen är trötta när så mycket händer på en gång. Håller tummarna för en god natts sömn för er alla!

• IdaVi

Milla: Att vara ganska gravid i en växa-säng kan inte vara nån höjdare

Pyttis: Det lät ju fiffigt med resårsäng direkt på golvet! Smart! En sån lösning kan jag tänka mig. Så får man väl mysa till det med lite kuddar och kramdjur

Assar: Växa-säng verkar smarta tycker jag. Får se vad vi tar för lösning.

Nu somnade Ida i sin säng för första gången på flera dagar! Jag fick iofs sitta hos henne, sjunga för henne, stoppa om henne, vara nära, hela tiden. Men hon somnade utan gallskrik och inga jätteprotester när jag lade ner henne. Bara så fort jag lämnade rummet. Ett steg framåt iaf!

Nu ska jag slänga mig i soffan med ett glas juice. Godnatt tjejer!

• IdaVi

juni: Kan man inte göra något för att få bort strepto-bacillerna? Penicillinkur eller liknande? Du får prata lite mer med spec-MVC när du ska dit.

Vi ska nog testa med gästsängens madrass till Ida om några dagar. Tar nog inte det samtidigt som inskolningen börjar, kanske testar till nästa helg eller så. Den madrassen är 105 cm bred och skulle nog kunna funka.

söder: Låter som en bra idé att börja utan ben, så är inte fallhöjden så stor!

Ego: Ska på sommarfest med "jobbet". Det är både nuvarande och f.d kollegor som ska vara med. Hos en f.d kollega på landet där han har får, höns osv. Ska bli mysigt! Men tyvärr är jag genomtäppt i näsan och känner mig lite hängig.
    Tänkte ta bacillkuren före inskolningen som oväxling

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8