• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack tack. Men vad oooont det gjorde när de tog blodprovet i armvecket. Idag är det ett fint blåmärke där. Jag börjar nog bli mesig!

Ela: Vad skööönt att allt såg normaaaalt ut! Nu kan du pusta ut igen

Mini: Nästa vecka?! Va?! Det kan väl inte stämma, borde ju vara flera månader kvar enligt mina beräkningar?!
    Gud vad spännande! Och  vad skönt att den lill* är normaaaaalstor!

Och apropå förlossning så har jag också förträngt en del. Får friska upp minnet på onsdag (tror jag det är) då den där engelska serien från en förlossningsavdelning går på tv Eller också skiter jag i det och beställer en snabb och smärtfri förlossning. Så får det bli!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Mini: Lillebror ska det vara, inte lill*n

• IdaVi

FB: Grattis till lilltjejen här också! Vad skönt att allt gått bra Ser fram emot en positivt berättelse

• IdaVi

Ela: Enligt min BM var spannet på järndepåernas värde så stort. Det var typ ok att ha mellan 13 och 130 om jag fattade rätt. Minns inte exakt hur det var. I vilket fall som helst så hade jag 33 vilket låter ganska lågt i mina öron. Men de hade inga ordentliga instruktioner på vad man skulle göra om de var låga, förutom att tugga järnisar. Hon hade också träffat på dom som hade runt 200 i värde

juni: Tycker det är jättekonstigt att inte kolla upp mitt blodvärde förrän vecka 29-30 som det blir nästa gång. Då har de inte kollat det nån gång sen inskrivningen. Skumt va?!
    Mm, förmodligen stack hon nålen genom blodådran enligt min sjuksköterska till jobbarkompis. Så då får det faktiskt kännas lite

Får man ställa en lite intim och halvt pinsam fråga? Kan man av foglossning (som jag har i blygdbenet) få så ont så att både själva venusberget och yttre blygdläppen på högra sidan svullnar? Nu är jag ju ännu mer svullen än förut. Kan ju snart inte visa mig i bikini för jag ser helt sned ut! Tur att min mage börjar puta ut så mycket så den snart döljer (iaf för mig)...

Vinkar till alla!. Nu har jag bara 15 timmar (fast jag jobbar iofs inte hela dagar nu när det är så lugnt) kvar till 5 veckors semester. Tjoooohoooo!

• IdaVi

Apropå knuffar och trotsiga barn så är Ida inne i en slå på käften-period. Hon kan vara hur mysig som helst och sen pang - så får man sig en lavett. Hon slår både mig, maken, vuxna och barn. Inte jättehårt, men tillräckligt. Säger till henne om och om igen men ibland verkar det ha motsatt inverkan. Ibland tar jag tag i hennes hand och tittar henne in i ögonen och säger att så får man INTE göra. Bah!

malin: Mm, kanske skulle göra det. Känns som jag hamnat på sniskan liksom

ALV är Astrid Lindgrens Värld har jag lyckats lista ut

Shit vad seg jag är idag. Måste vara lågtrycket?!

• IdaVi

Mini & FB: Vad är det för avslappnings-CD? Kanske vore något att testa? När man nu ska hinna det? Tycker det är mycket att göra hela tiden, har varit något varje kväll den här veckan plus att jag jobbar. Har iaf lördagen "halvledig" så jag hinner packa inför resan till Hasselö på söndag

• IdaVi

förresten...

malin: Vad härligt att det funkat bra med barnen på semestern. Man får njuta när det är lugnt och skönt

• IdaVi

Mini: Aha! Då ska jag spana på biblioteket. Har en bok av henne hemma, men inte med någon CD till. Blev däremot lite rädd när jag läste hennes bok sist för den var så "ärlig". Men nu kan jag nog läsa den med en annan inställning
    Hur känns det annars? Snart är lillebror här!

Äckel-ego: Har förmodligen fått åderbråck på blygdläppen. Iaf tror jag det. Det är nog därför den är så svullen. Men det känns inte bra alls att ha så ont/vara öm av foglossningen och så ha åderbråcken på det som pricken över i:et. Känner mig inte fräsch alls!

Försöker jobba hemifrån men uppkopplingen funkar inte. Skit, är ju min sista dag och jag vill gärna slippa åka in till jobbet

• IdaVi

juni: Ja, eller hur?!
    Var du på spec-MVC idag? Gick det bra i så fall? Du får berätta sen vad de kom fram till.

Mini: Oj?! Det hade jag ingen aning om!! Jag började iofs inte förrän vecka 20 som de kom fram till efter hur mina järndepåer såg ut.
    Hur känns det? Snart nästa vecka ju

Ego: Idag har det varit ett herrans liv i magen. Det sparkas och rör sig hela tiden och jag har haft rejäla sammandragningar. Känns som barnet vill ut snart!

Nu har jag seeeeeemeeeesteeeer! Tjohoooooo! Har firat med tacos och bubbelvatten och nu är en kaka med Marabou mjölkchoklad öppnad. Maken skja iväg och fiska en sväng så jag ska slänga mig i soffan så fort Ida somnat och bara slappa.

Ha en skön kväll allihopa!

• IdaVi

Mini: Förstår det! Så skumt att veta exakt dag också. Men vad mysigt att han snart är här!
    Det är nog bara extra gymnastik helt enkelt. Och sammandragningarna beror säkert på att man jagar en vilding hela dagarna
    Kanske inte är åderbråck, men det ser ut som en lila "grej" på yttre blygdläppen. Har läst att man kan ha is på för att dämpa svullnaden. Men nu när jag vaknar på morgonen är det lite bättre iaf.

Åker till Västerviks skärgård imorgon och det ser ut att bli riktigt skitväder. Iaf de första 2 dagarna och vi ska bara vara där i 3 dagar. Typiskt! Men men, skönt med lite miljöombyte iaf

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8