30+ som väntar/har fått syskon, del 8
juni: Lät riktigt mumsigt! Ska spara "receptet" och testa i helgen
Vad huslig och duktig du är! Du samlar vuxenpoäng till skillnad från mig som precis läst klart första Twilight-boken
juni: Lät riktigt mumsigt! Ska spara "receptet" och testa i helgen
Vad huslig och duktig du är! Du samlar vuxenpoäng till skillnad från mig som precis läst klart första Twilight-boken
juni: Det är samma här. Jag orkar bara läsa ett par sidor på kvällarna så det tar en stund att läsa ut en bok. Men nu är jag klar med tonårsboken och ska ge mig på en mer vuxen variant. Dock inte så avancerat som det du läser, men det kanske skulle funka om jag får svårt att sova?!
juni: Fick en bok om träning för gravida/mammor av min mormor när jag fyllde i våras som jag bläddrade lite i nyss medan jag smällde i mig godis. Fick dåligt samvete och satte mig vid datorn igen istället
Iofs kanske det är intressant läsning, men min hjärna är nog inte mottaglig för sånt just nu
juni: Usch vilket elände! Min foglossning har faktiskt blivit bättre. Men visst känns det som knivar mot blygdbenet ibland
Jag fick hemskickat lite "gymnastikövningar" jag kan göra. Kan försöka scanna in dom och maila dom till dig när jag jobbar nästa vecka om det är ok? Annars börjar jag på vattengympa i augusti. Har inga direkta knep tyvärr. Men kör du med bälte? Hjälper ju faktiskt lite. Annars är det bara att ta det lugnt enligt experterna
Psst, ska på Winnerbäcks turnépremiär ikväll. Ska bli så skoj! Men jag undrar hur jag ska orka stå/gå från kl. 18 till 23??!! Undrar om det finns pensionärsbänkar för oss gravida? ;)
juni: Åh vad roligt! Grattis! Är det en distansutbildning eller? Är så imponerad över att du klarar av att kombinera studier med småbarn!!
cissi: Åh vad tråkigt med en sån reaktion från sin mamma Men hon kommer säkert att känna annorlunda när allt lagt sig? En del reagerar ju lite konstigt när de får ett kul och positivt besked och måste få lite tid att smälta allt.
Håller tummarna för att svärmor reagerar bättre. Kram på dig!
Winnerbäck igår var underbart (förutom för fogarna ). Känner mig fortfarande lyrisk. Melissa Horn som förband var också underbar!
Hmm.... Har en kompis som skulle kommit hit med sin man och grillat ikväll. Men efter förra helgens händelser så meddelade jag henne att vi måste ställa in för att vi har så mycket med garage och jag måste vila. Ville inte berätta varför vi avbokar, att det är för makens skull och hans alkoholbeteende.
Och nu har hon plockat bort mig från Facebook?!! Que?! Trodde nog man skulle ha mer förståelse som kompis? Att hon borde förstå att jag inte avbokar för att jag inte vill träffa dom?!!
juni: Ok, vad duktig du är!! Ska se om jag lyckas komma på vad jag vill göra när jag blir stor nån gång
Barbara: Precis, jag hade gärna förklarat om hon hade frågat och då hade jag också berättat om spriten.... Trodde det räckte med att säga att vi måste bli klara med garagetaket innan regnet och mer virke till väggarna kommer och att jag är trött och har sammandragningar.
Det är min kompis från början, vi har varit kompisar i nästan 10 år. Vi är inte "bästisar" men har varit väldigt bra kompisar förut, även om vi träffas mer sällan nu när vi båda har barn osv.
Men allt ska ske på hennes villkor, träffas när det passar dom, jag ska skjutsa (de har ingen bil, och tydligen inte råd med taxi men flera utlandsresor/år) och sen pratar hon bara om sig och sitt.
Sen träffades vi faktiskt för 3 veckor sen och åt middag hela familjerna. Så det är ju inte det att man aldrig träffas. Och jag försökte hitta ett nytt datum men fick till svar att det får bli i september då
Äsch, skit det samma. Nu ska jag Carpe Diem och ha mysigt med Ida. Verkar bli mindra varmt idag så man kanske orkar med att göra lite nytta
cissi: Precis, vi har ringt om varandra nu på morgonen. Hon ringde när svärisarna var här och levererade takvirke till garaget för 30 min sen. Jag ringde tillbaka men fick inget svar. Tänkte berätta hela historien för henne nu, även om jag eg. inte orkar det just nu...
Tror också din mamma och svärmor egentligen är/blir jätteglada. Men en del vill ju gärna oroa sig och törs inte riktigt släppa loss på glädjen.
Och som sagt, när man är gravid är man skitkänslig. Iaf jag, kolla bara på historien med kompisen
Tack för att ni finns tjejer. Insåg just att jag sista veckan bara klagat här inne; klagat på mannen, klagat på värmen, klagat på vännen... Så skönt att ni finns som stöd, utan några förutfattade meningar
Imorgon börjar jag jobba igen. Men bara 2 veckor, så man ska nog överleva. Men ärligt talat ska det bli ganska skönt. Jag tycker värmen är jättejobbig nu och har svårt att hitta på grejor med Ida när jag har noll energi själv. Blir bra för maken att vara hemma och skönt för mig med AC på jobbet
Foglossningen har kommit tillbaka med råga. Gör sååå ont när jag reser mig upp efter att ha suttit/legat. Högra delen av blygdbenet är jättesvullet nu, riktigt bikinisnyggt
Ha en skön söndag tjejer!