• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Skit, nu ringde de från KK och ville flytta tiden för RUL till torsdag nästa vecka (istället för onsdag). De ringde hem och pratade med maken som sa att det var ok. Kruxet är att jag inte kan gå då för jag är på tjänsteresa. Så nu försöker jag ringa och hitta en ny tid som ska passa både min och makens resor

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

juni: Jag får gå själv annars, men det är ju skönt att ha honom med. Plus att han så klart vill det, OM det går. Nåväl, de ringer väl upp snart så får vi hitta en ny tid. De kanske kan klämma in oss imorgon istället, nästa vecka är jag borta en dag och maken en dag och så ska vi till Sthlm på fredagen. Bah!

Sara: Jag dammsög liiiite häromdagen, men annars har jag outsourcat den tjänsten till maken Bälte har jag, men använder inte på jobbet då jag tycker det är obekvämt när jag sitter ner. Kanske skulle försöka göra det ändå.
    Och kniper med benen gör jag kanske inte tillräckligt

• IdaVi

Usch o fy för bh-träsket! Jag avskyr att prova bh:ar, men tror jag kan ha dom jag hade sist. Tuttarna blev betydligt större sist än vad dom blivit hittills. Men jag vet att det lär bli värre när man börjar amma. Tack och lov krympte dom rejält sist

aigee: Vad skönt att allt såg fint ut på ul och att du har en välmående liten akrobat där inne!

Emsters: Starckars lilla tjej! Hoppas hon piggnar till av antibiotikan snart så hon får tillbaka energin.

Ego: Mitt RUL är flyttat en vecka framåt (till den 9/6 istället för 2/6). Känns inte bra alls, men vad ska man göra när inga tider finns? Nu blir det en vecka extra att gå och fundera och vara orolig att något ska vara galet där inne. Trots att jag sett pyret två ggr innan så är jag inte helt lugn..

Näpp, dags att ta tag i arbetet. Härligt med fredag!

• IdaVi

Men hallå tjejer! Ni måste ju planera in så barn nr 2, 3, 4 etc kommer samma månad som den första. Kolla på mig till exempel, kommer skilja en vecka ungefär. Så slipper jag allt krångel med fel säsonger och storlekar

mini: Jo, det hör väl till att vara lite orolig antar jag
    Är det bestämt att du ska bli igångsatt alltså? Om inte lillebror bestämmer sig för att dyka upp ännu tidigare

juni: Du får gärna inboxa mig. Nu har jag inte så enorma. Men de har gått från en liten b-kupa till en stor c-kupa och värre lär det nog bli

Näpp, nu tar jag nog helg. Ska köpa med mig lite indiskt hem och imorgon bär det av till Kolmårdens djurpark. Ska bli kul att se hur Ida reagerar på alla djur
    Vi bor ju så nära så till nästa år blir det nog ett årskort.

Ha en bra helg allihopa!! {#lang_emotions_sunny}

• IdaVi

Aha, så man måste även planera in att få ett barn i exakt samma storlek {#lang_emotions_dreamer}

Ela: Jag har också beställt ett sovande barn. Iaf på nätterna

Nu ska jag ta hand om en liten dotter som är knallröd i rumpan och underlivet och vrålskriker när man byter blöja... Inte konstigt med tanke på dagens bajsattacker

• IdaVi

Milla: Mm, det är bara att smörja trots vrålskriken
    Oj, vilket lyx! Vad blev det för färg på stolen då?? 

• IdaVi

Milla: Snyggt!

juni: Så kan man väl inte säga?!! Det finns ju faktiskt kvinnor som kan göra karriär med ett eller flera barn. Mycket beror ju på arbetsgivaren och pappan/den andra föräldern.

Ego: Jättesnorig men huvudvärken och halsondheten är borta. Har varit på sångavslutning trots röd näsa. Hoppas inte jag har smittat någon

• IdaVi

Delade magmuskler?! Är det inte det som kallas för tvättbräda? Eller har jag missat något?

Näpp, dags att göra sig klar för en tur till IKEA. Överskåp till köket och en hel lista med grejor ska inhandlas. Snorar vidare....

• IdaVi

M73: Och jag håller mig i vassen ;)

• IdaVi

Fluffigt är väl snyggt? Jag har passerat fluffigt nu och består  mest av en stor kula, med lite fluff här och där.

Eller som mammas, alltför ärliga, granne se:
    Det är inte bara magen som växer ser jag. Du börjar även bli fet över arslet!!

Jag kontrade naturligtvis med att fråga vilken månad han var i eftersom hans kula är större än min!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Även om det nu råkar vara så att jag lagt på mig över höfter och rumpa behöver man ju inte kommentera det. Speciellt inte med tanke på att jag haft förvrängd kroppsbild...

Nåväl, jag skiter i honom. Var tvungen att skriva av mig bara

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8