• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Ja, verkligen
    Oj, att du orkade så länge! Men vilken tur att du fick tag på ett bälte, det gör ju faktiskt lite nytta.
    Skål på dig!

Nån som vet om det finns några speciella regler för resor under graviditeten? En kompis menade att man får betala själv för förlossningen om den drar igång för tidigt när man är utomlands. Jag ska ju till Finland senare i sommar och kommer vara i vecka 28-29 då. Är det nån försäkring jag bör ta, eller har Finland samma regler som i Sverige?

Är på jobbet, iaf fysiskt, men inte psykiskt

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Barbara: Välkommen hit! Vad häftigt och roligt!

• IdaVi

Ja, det är inte alla som har sånt flyt

Usch, börjar bli trångt i magen. Hur ska detta gå? Tarmarna är helkonstiga och bullrar och har sig högt upp i magen... Bläk!

• IdaVi

Det är full rulle i magen, men det gör inte ont av rörelserna. Däremot är mina tarmar helsega och jobbiga.
    Har chocken över plusset lagt sig ännu? Har du berättat för sambon?

Ska nog smita från jobbet snart och hem och sova. Maken ska snickra garage ikväll så jag måste orka ta hand om Ida.

• IdaVi

Tack för all input gällande resor senare i graviditeten. Får ta och ringa mitt försäkringsbolag ikväll och kolla med dom tror jag allt
    Vi ska inte flyga, utan åka båt. Ska gå in på Tallinks hemsida och läsa om det står något där också. Sen har jag ett sånt där kort för sjukvård inom Europa nånstans i röran där hemma

Barbabra: Vi gjorde KUB/NUPP denna gång, men inte förra gången. Men jag måste erkänna att vi inte riktigt hade tagit ställning till vad vi skulle göra om något visade sig vara "fel". Vi pratade om att om det var en hög risk för någon kromosomavvikelse så skulle vi gå vidare med f-vattenprov och sen ta beslut därefter. Som tur är såg allt bra ut så vi behövde inte ta några jobbiga beslut.

När det gäller ståbräda kontra syskonvagn så blir det syskonvagn i vårt fall. Men det är för att jag måste gå ca 2 km till dagis och jag är osäker på hur bra en ståbräda är att "gena genom skogen med" och att gå i snö med? Ida kommer ju också vara 2 år när syskonet kommer

• IdaVi

Psst, För Silja Line var det ok att resa fram till en månad före BF. Sen kan man bli nekad ombordstigning. Lite trist om det händer när vi ska hem

• IdaVi

FB: Hur mår du förresten? Börjar det inte bli dags snart?

• IdaVi

Rooibos: Grattis och välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Illamåendet kan man stå ut med när man vet vad det beror på

Vi ska köpa en begagnad syskonvagn har vi tänkt. Har ju redan 1 kombinerad sitt/liggvagn, en sittvagn och en sulky. Tur att vi bygger garage nu

Aj aj denna foglossning är inte att leka med. Blir värre och värre. Får stå stilla nån minut efter jag rest mig så knivhuggen ger med sig lite innan jag börjar gå...

• IdaVi

Rooibos: Näe, foglossning är ingen höjdare. Klarade mig bra förra gången, men inte lika bra den här gången

Pyttis: En helt klart positiv anledning till att skaffa syskonvagn

Barba: Usch, låter läskigt?!!

• IdaVi

Tjohoo vad ni skriver flitiga människor!

Idag är jag en zombie. Kommer i säng för sent och har en make som är mer kvällspigg än mig som lyckades väcka mig 2 ggr efter jag lyckats somna igår. Sen blir man ju så irriterad så man inte kan somna om! Grrr!

Sara: Har tyvärr inte pratat så mycker mer med mannen. Men han har, tills igår, inte druckit en droppe. Igår blev det lite vin till grillningen. Men som sagt, det har hänt förut att han tagit det lugnt en period och sen drar det igång igen så fort det blir fest eller bjuds på sprit.

Rooibos: Åh, vad gulligt!! Jaa, man undrar ju hur mycket de eg. förstår. Ida brukar klappa och pussa på min mage (som iofs är ganska stor). Men om hon förstår att det verkligen är en bebis där inne är jag tveksam till. Har köpt en "Vi ska få en baby-bok" (minns inte namnet) som vi läser för henne ibland. Kanske hjälper lite på traven.

Barbabra: Bläk för träääälig mage! Förhoppningsvis jämnar det ut sig när tarmarna börjar sega ihop pga graviditeten?!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8