Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Igår blev det: Nästan två liter jordgubbar, sockerlag på 3/4 dl socker och 3/4 dl vatten som fick koka en bra stund, dessutom lite pressad citron (mycket lite). I vanliga fall brukar jag ha sån där lime-sockerlag som man köper på ICA för att ha i drinkar (exempelvis Saturnus gör sån) istället för citron. Sockermängden beror ju på hur söta jordgubbarna är, man får köra lite på känsla... Vill man ha sprit i så är Bacardi Limon underbart god i. Kör jordgubbarna i mixern, fyll sedan på med sockerlag och lime/citron. Hade inte lime heller hemma igår...

Idag har jag gjort jordgubbs och rabarbersaft, ska prova den om en stund när den svalnat. Har även satt igång en sats rårörd jordgubbssaft efter svärmors underbara recept. Den kokar man inte utan den får stå och dra i två dygn istället. Blir helt underbar!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena. Lyckas inte läsa så mycket nu när H lägger sig vid 20.30, men i gengäld sover till 09 ungefär... Blir inte så mycket tid kvar av kvällen, men underbart att få sova och slappa på morgonen... Iofs läser jag om "Toyota production system" just nu så det är väl rätt många vuenpoäng på det med

• Piggley Wink

Lena: Det skulle nog funka kanon om du inte kan sova, eller det beror ju på om du tycker att deras produktionsfilosofi är intressant eller inte

Pyttis: Ja, visst är det gott. Min blev jättegod, hoppas ju även på den som blir klar på fredag. Den ska stå i två dygn och dra sig eftersom man inte kokar den. När svärmor gör blir den underbar iaf! Kanske ska försöka med vinbärssaft också när de blir mogna. Nästa vecka ska jag baka i vår ugn där man bakar över öppen eld. Brödkakorna blir underbart goda!

• Piggley Wink

Lena: Fanns det några bra tips om foglossning? Igår kväll kunde jag ju knappt gå, det GÅR verkligen inte att förneka eländet längre . Ska till osteopaten nästa vecka, funderar på att försöka få igång en sjukgymnastkontakt igen också... Klart du ska ha godis! Det ena utesluter väl inte det andra?

Pyttis: Visst är det mumsigt! Bästa brödet nånsin!

H ligger framför TVn på golvet och sjunger med i Singdudeldej ur Emilfilmen. Det började just spöregna ute så vi får väl städa eller nåt idag. Det blir inget stranden iaf. Ikväll ska vi äta middag hos farmor för "mormor G" är där (farmors mamma alltså). Hon tycker det är så roligt med sina barnbarnsbarn. Trist att hon ser för dåligt för att virka längre, hon virkade jättefina filtar år H, och ett helt överkast åt oss...

• Piggley Wink

Tack Vi4: Ska faktiskt ta tag i sjukgymnasten och se om jag kan få akupunktur igen, jag fick ju det efter diskbråcket och det var super! Jag har ju tom frikort efter operationen

• Piggley Wink

Vi4: Tänkte ju inte på akupunktur när det började göra ont, i artikeln stod det ju om det. Jag vill ju inte äta mer smärtstillande än absolut nödvändigt, känns inte så bra när jag är gravid Har iaf pratat in ett meddelande hos min favvo-sjukgymnast så jag hoppas hon ringer tillbaka.

Lena: Jag vill jättegärna ha dina övningar om/när du har tid! inboxar min mailadress direkt. Hoppas verkligen de har nåt bra för gravida, de måste ju ha handikappanpassat nånstans Härligt med vuxenkväll!

nu ska vi äta våfflor med mormors hemmagjorda jordgubbssylt på, MUMS! Idag åt vi frukost 11.30 så lunchen blir lite sen

• Piggley Wink

Fick just antagningsbesked, jag kom in på förstavalet i höst! Hurraaa! Då behöver jag "bara" lyckas ta några poäng för att få lov att ta studieuppehåll för att vara mammaledig. Efter första tentorna är det fyra veckor tillbf så det borde funkar bra

• Piggley Wink

cissi: Vårt att skita i surtanterna, men det är ju absolut precis det du/ni borde göra. Jobbigt när några som står er så nära beter sig så Och BÅDA TVÅ

Lena: Nej, ingen distansutbildning, det är fortsättning på det jag läst hittills, de två sista åren läser man masterprogram och kan således välja olika inriktningar. Man har platsgaranti, men bara att man är garanterad plats på någon inriktning. Jag kom som tur var in på mitt förstaval.

Lena igen: Konstig reaktion från din kompis, är det din kompis eller makens (från början)? Nära kompis eller längre bort? Det är ju rätt stor beslut att ta bort nån tycker jag

• Piggley Wink

Lena: Jag tycker M73 formulerade det väldigt bra! Frågan är om hon är värd den energi det tar från dig att förklara alltihop... Även om det är skönt att prata om det så är det ju frågan om det är henne du ska lägga den energin på?

cissi och lena: Tack för uppmuntran! Det är jättekul att plugga, men rätt stressigt också när man ska passa in dagishämtning/lämning mitt i allt... Tur att jag har förstående klasskompisar när vi gör grupparbeten, de sitter kvar längre på eftermiddagen och jag kommer igång igen på kvällen när jag lagt H. Men nu ska ju inte maken resa lika mycket så jag hoppas det blir lättare då!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8