Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Men visst är det skönt att få skriva av sig lite här så att man orkar bita ihop IRL! Jag har också monsteront av foglossning Fick efter många om och men tag på ett foglossningsbälte i fredags, helt UNDERBART! Igår var vi på Falsterbo Horse Show, åkte buss dit så vi var igång 05.15 till 02.15 nästan ett dygn senare. hade ALDRIG överlevt utan bältet! Idag har vi tvättat (högtryckstvättat och skrubbat) stallet så nu är jag rätt mör. Fick faktiskt ta två alvedon när jag lagt H. Nu sitter jag i soffan med en Strawberry Daquiri, MUMS!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Barbabra: härligt och grattis här med. Tänk vad mycket pengar ni har "över" nu som skulle gå till de andra försöken Kanske ni ska hyra in nån som bygger klart altanen för dem?

Lena: jag läste nånstans att man till en viss vecka får resa fritt och det ingeår i den vanliga hemförsäkringen om förlosssningen skulle sätta igång. Har för mig att det var typ 32, men är inte säker alls. Kolla med din hemförsäkring så vet de!

Jag skickade också mms till min man, han läste det i pausen i en föreläsning och erkände sedan att han nog inte varit en lika bra föreläsare som vanligt direkt efteråt...

• Piggley Wink

Barbabra: Vi gjorde KUB med ungefär samma förutsättningar som er. Svårt att tänka oss abort, men man vill ändå göra undersökningen när den erbjuds just för att skador där barnet inte överlever vill man kunna förbereda sig på . Jättesvårt det där men för oss var det självklart att göra undersökningen.
    Ang syskonvagn så var det min kompis Urban Jungle Duo som fick mig att köpa en UJ singel. Den är jättelätt att köra (även om det såklart är tungt att putta två barn uppför backar...).

• Piggley Wink

Roobois: Välkommen tillbaka!

Lena: Förstår precis hur du menar med den där nedrans foglossningen. Ska till osteopaten imorgon, hoppas han kan göra underverk

Sån sittbräda hade man väl när vi var små, jag har för migatt jag hört nnstans att det är farligt för att det lätt tippar

Idag har vi varit på vårdcentralen och tagit blodprov på H. De sta testa för gluten, även om barnläkarens tips var att utesluta mjölk. Det gjorde vi ju förra sommaren OCH när jag ammade utan resultat. De kan väl inte få mjölkprotein/laktosintolerans vid tre års ålder? Hon hade nog inte läst på i journalen...

• Piggley Wink

Barbabra: Drick katrinplommonjuice, finns i safthyllan i vår ICA, med lite citron och nån mer frukt i. Smakar faktiskt helt OK! Microlax funkar ju också...

• Piggley Wink

Barbabra: Förlåt, missförstod Skäms. När min mage blir sån av magkatarr så är nyponsoppa bästa hjälpen, gärna ihop med knäckebröd...

• Piggley Wink

Barba: Skönt att sufflén var misslyckad Hoppas du mår bättre idag!

Idag ringde de från vc, apparaten har gått sönder så vi måste ta om Hs blodprov för TREDJE gången . INTE så poppis tror jag, har inte sagt nåt till H än...
    Själv har jag varit hos osteopaten, han var imponerad över hur bra diskbråcket läkt efter operationen. Han behandlade fpglossningen så jag hoppas att det kan bli lite bättre... Precis när jag parkerade hos honom så ringde min favvo-sjukgymnast, hon skulle på semester två veckor nu men jag får tid hos henne när hon kommer tillbaka. Jag ska till hennes kollega imorgon för lite träningstips. vill ju inte gå till den jag blev tilldelad sist, han var så menlös... Osteopaten har fortbildning för sjukgymnasterna här var nöjd med mitt val, han tyckte absolut att hon är duktig och att jag måste ha den bästa (och att det var just hon) eftersom jag har en del strul...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8