Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Härligt med bra semester Assar!

Vi har varit på 40-årskalas idag, kom dit vid 15 och åkte hem vid 20.30. H ballade ur på slutet och kastade leksaker. Jag sa till henne först, efter en stund kastade hon igen (från andra våningen till första) och då sa jag att vi skulle åka hem om hon fortsatte kasta. Efter säkert 30-45 min kastade hon igen och då åkte vi hem. Men då tror jag egentligen att det var för att hon var trött som hon krävde uppmärksamhet och inte orkade vara kvar... Jaja, skönt att komma hem också för vi ska iväg på hundutställning imorgon. H och jag ska med och heja .

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena: På förskolan brukar de otroligt snabba pedagogerna fånga handen innan barnet hinner slå och fråga "Skulle du klappa mig nu?". H klppar direkt Samma med bitning och pussar.

Om H slår/sparkar så håller jag henne tills hon lugnat ner sig (gör bara det när hon gått i självspinn) och sen prtar vi om det och varför mn inte får slå. Helst ska hon säga att mamma blir ledsen om man slår mamma...

• Piggley Wink

Fia: Precis det upplever vi också, att H inte riktigt själv klarar att bryta beteendet när hon spårar ur... Hon behöver hjälp av  oss vuxna!

• Piggley Wink

Ela: Losec är inte att tänka på, eller? Jag hade dött utan, får magkatarr med diarré och kräkningar !

• Piggley Wink

Heja Lena: Såklart du ska klaga när det luktar illa om maten, jag blir så förbannad över sånt

milla: maken kan gott städa upp leksakerna när han kommer

Jag fick fyra på tentan! Hurra! Trist att det inte blir någon champagne bara får väl ha den tillgodo till senare...

• Piggley Wink

Ela: Jobbigt med faaaas hos båda barnen samtidigt . Skönt att losec lugnade ner, man får ju äta det när man är gravid, men amning har jag ingen aning om. När maken frågade H vad jag hade i magen så sa hon direkt "en bebis" och fortsatte med sin frukost Hur gick det till, vi har inte pratat om det inför henne alls! Jaja, en kompis på förskolan ska få syskon i juli så det har väl satt sina spår antar jag.

FB: Jag har också funderat på det. Förra gången var jag rätt vältränad och hade stor tilltro till mig själv. Efter tre år med diskbråck och ingen styrke eller konditionsträning så är jag inte så säker.... Ska ta upp det allvarligt med bm i början av juli när jag ska dit. Försöker få samtal med läkare också eftersom det kan vara strul med epidural mm pga diskbråcket. Men jag vill ju absolut INTE sövas, för efter ryggoperationen kräktes jag ju ett helt dygn efter jag vaknade. Hrmm mycket att tänka på.

• Piggley Wink

malin: Det finns två goda, om man lägger ett par matskedar persikopuré i botten i glaset så blir det ÄNNU bättre. vill ju inte riktigt göra det med riktig champagne, men med annat bubbel är det super. Kolla på ica.se drinken heter Bellini i orginal.

• Piggley Wink

Pyttis: Det tipset kommer jag säkert be om igen i november/december.. Bra att veta att losec inte är OK vid amning, men iofs så sa de att jag skulle ta det (losec) när jag åt smärtstillande/antiinflammatorisk medicin och fick ont i magen, men då ammade jag ju deltid iofs.

Lena: Jag känner igen det där, ibland önskar jag att JAG kunde bygga grejerna istället för då skulle jag få pula lite barnfritt {#emotions_dlg.djavulsk}, det blir rätt mycket barntid för mig med, har ju pluggat en del på helgerna i vår och det är väl den enda barnfria tiden jag haft öht...

Milla: Hallonbladste? Vad är det bra för? Aldrig hört om, måste googla

Idag övar jag på att vara tvåbarnsmamma, tänk vad lätt det är med en åttaåring

• Piggley Wink

Är för trött för att tänka och kommentera, men ville bara meddela att strawberry daquiri smakade mums även som alkoholfri. Älskar sommaren!

• Piggley Wink

Lena: Trist att du bor så långt bort Annars kunde vi ju hittat på nåt kul ihop, jag behöver också lite vuxentid känner jag. Är hemma på heltid med H sen ett par veckor. Blir ju rätt intensivt . Igår var jag ju dessutom tvåbarnsmamma, men det gick kanonbra!

Idag ska vi till tandläkaren, eller om det var tandhygienisten. Sist hade jag trimmat H hela vägen dit att hon skulle gapa så tanten fick titta i munnen, så hon gapade redan i receptionen . Ska ta det lite lugnare idag tror jag

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8