Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Det tror jag stenhårt på Jag kör nog på den varianten för det funkade när H skulle ut.... Hade min TENS, alvedon hade jag inte en tanke på, när jag kom in så sa de att vi skulle vara förberedda på att nog åka hem igen eftersom jag itne var så påverkad... Eftersom vattnet inte gått så kollade hon och jag var 7 cm öppen . Då fick jag inte åka hem längre och två timmar senare var det klart . Så nej, det blir nog ingen profylaxkurs denna gången heller...

malin: Låter spännande med en hel månad på resande fot själv med barnen. Heja! Jag var i Sthlm förra sommaren fyra dagar själv med H, det räckte för mig, var rätt skönt att komma hem. Iofs kanske det är skillnad om det är mormor och mostrar man ska till för då kan man ju få lite hjälp

Pyttis m fl: Konstigt det där med Losec/Omeprazol, jag fick också det av läkare när jag åt en massa värktabletter efter diskbråcket. Men iofs så åt jag dem aldrig för jag slutade med tabletter och fick akupunktur hos sjukgymnasten istället. Då mådde magen MYCKET bättre!

H var en stjärna hos tandläkaren, hon satt i mitt knä och gapade precis som de ville hela tiden (de var två som tittade). Sen gapade hon snällt när hygienisten skulle måla bananlack också. Gullunge, tänk om hon alltid var så medgörlig

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena: Yr blir jag också emellanåt, får känslan av att jag ska svimma varje dag efter lunch, varken jag ätit ordentligt eller inte . Undrar vad 17 det beror på? Jag hade lite värkar på måndag morgon, en stund av och till (men de slutade direkt när maken hoppade över en jobbresa till Norge). På måndag kväll var det lite, men inte ont och inte långa... Sen sov jag som en gris och på tisdag morgon började det ordentligt. Kom in till NÄL vid 10.30 och vid 12.38 var det klart. Skulle gärna beställa en likadan denna gången . På förlossningen hade de ett underbart badkar! Det enda jobbiga var att de tyckte vi skulle gå ett varv runt sjukhuset och det gick bra ungefär halva vägen, sen höll jag på att DÖ! Promenaden tog säkert minst 45 min, dagen efter gick vi samma runda på 5-10

• Piggley Wink

Lena: Det konstiga är att jag blir yr vid samma tid varken jag ätit eller inte . Lågt blodtryck har jag jämt, ännu värre nu , de säger att det är bra, men jag gillar det INTE! Det där med godis är DEFINITIVT inte sant! Jag blir mindre yr av godis, frukt kan slänga sig i väggen

• Piggley Wink

Assar: Ja, en sån kan jag ta, en kvart till är också helt OK, jag är inte knusslig

• Piggley Wink

Lena: Håller definitivt med om ständigt godisintag. Enda problemet när man är hemma med barn är hur det ska gå till Barnet får ju inte äta godis hela tiden

aigee: Visst ska det bli spännande!

Sitter hemma i soffan med godis och ostbågar. Barnet sover sött efter en härlig dag i solen. Maken är på sommarfest på det jobb han slutade på förra veckan. Själv var jag egentligen bjuden på After Work med middag och avtackning på jobbet jag blivit uppsagd ifrån. Men jag hade ärligt talat ingen lust. Ingen representant från arbetsgivaren tyckte det var tillräckligt viktigt för att gå dit så det blir bara kollegor. Skulle gärna träffa delar av dem men de som börjat efter jag gick på studie/mamma-ledighet känner jag ju ändå inte och av de gamla var det inte så många som skulle gå. Kändes inte värt att engagera barnvakt för faktiskt. Dessutom skötte de verkligen inte uppsägningarna snyggt . Jaja, jag har det grymt bra i min soffa iaf

• Piggley Wink

Persefone:Jag lever i nån luddig dimma, så jag har redan glömt hade äl 25-26 feb så jag måste ha plussat 15 mars. Nu ska jag sova men kolla tillbaka i denna och i planerar-tråden så har jag säkert klagat över illamående

Nu ska jag överge soffan för sängen, godnatt!

• Piggley Wink

Funderar lite, jag har varit rätt säker på att jag känt fosterrörelser redan för några veckor sedan. Sedan blev det helt lugnt . I fredags morse kände jag nåt igen, men sedan ingenting. Nu börjar jag bli orolig, iofs är jag bara i v 18+några dagar, men iaf... Magen växer, men ändå . Ska på ul på onsdag så jag försöker förtränga tills dess. GÅr sådär...

• Piggley Wink

Mitt inlägg från eftermiddagen försvann visst spårlöst . Kommer inte ihåg vad jag skrev, mer än lyckönskningar till FB, men det var ju skönt att busen tagit sig i kragen!

Assar: Jösses vilket liv de måste ha hemma hos sig! Eller, det kanske är snälla, tysta och välartade gossar

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8