30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Snow: Precis sådär är vår H i långa perioder, det är precis som hon varje dag MÅSTE kolla att hon fortfarande har koll på knapparna...
Snow: Precis sådär är vår H i långa perioder, det är precis som hon varje dag MÅSTE kolla att hon fortfarande har koll på knapparna...
Snow: Jag tror du fått Hs yngre kopia!!! För H funkar det ofta att lyssna på sin iPod med hörlurar. Då stänger hon ner allt annat och kan slappna av. Hur lätt är det att somna när hela eller delar av kroppen studsar i sängen? Det är verkligen otroligt att de kan tvinga sin trötta kropp till det!
Elsis: Har ni bra isolering eller hinner det bli kallt? Är maken hemma?
Mosing: Det är väldigt skönt att läsa att vi inte är ensamma om sammanbrotten! Kram
Båda mina föddes 6dagar före bf. H vägde 2910 och N vägde 4040.....
Håller tummarna för Snow idag!!!!!!
Härligt Kate! Nu är det gjort
Resande: jag har aldrig haft overall på barnen när vi åker till/från förskolan. Jacka och mössa får räcka. Sen håller jag absolut med om att personalen gärna kan förbereda honom, är det lättare om han får gå med och hämta N? Kika in hos de stora barnen kanske är fräckt?
Vi köpte sjal på Granit. Billig, med instruktion tryckt på sjalen (bilder). Både jag och N älskade den!
Haha ni är underbara!
Å vad jag gillade det svaret johlinn! Tack för länken!
Kikar in och instämmer i Snows beskrivning av insomning. H har iofs alltid sovit gott i vagn, men i sängen har det varit fasthållning till vi körde femminuters, då lärde hon sig att slappna av själv. När vi tog bort spjälsängen så var det återigen fasthållning eller iaf "ligga bredvid med armen om" som gällde. Nu är vi inne i en period då det oftast funkar bra, peppar peppar....
N har lättare att slappna av, han är helt enkelt en annan typ
Jag har också s4mini som jobbtel. Helt hopplöst att lära sig nytt system men jag stör mig mest på batteritiden. Min iPhone är tre år och har bättre batteritid än samsungen som är fyra-fem månader
Men han föddes ju nyss
En sån Kasperina pratar om finns även i plast (silicon kanske?). Jag tror den heter umami, och den är mycket lättare att hålla ren än nätvariabten tycker jag.
Här www.babyland.se/unami_taste_teaser finns den, den har räddat många middagar. Vi har fått äta i lugn och ro medan N gnagde i sig ananas, melon, gurka, tomat, vindruvor....
gabi: H har fått avmaskningstabletter vid två tillfällen. Båda gångerna har hon haft svårt att komma till ro på kvällen. Allt har varit som vanligt tills hon lagt sig, men då har hon yrt runt som en tokig. Dagen efter avmaskningen har allt varit lugnt och som vanligt igen. Jag har aldrig sett någon mask, men min magkänsla är rätt säker...
Vi5: Enligt överläkaren på ortopeden är det värsta av allt när man skjuter ut höften när man bär barnet på ena sidan...