Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande skrev 2013-09-20 20:37:17 följande:

Vi5 fy vad tufft du har det. smile4.gif Förstår att det är jobbigt att inte kunna göra något men du har ju verkligen inte haft det lugnt sen du sjukskrevs! Du måste ju hinna vila ikapp, dvs få sova ordentligt och inte lyfta ett finger på några veckor innan du ens tänker tanken på att pyssla. Jag har varit hemma på heltid en månad och det är bara någon enstaka dag man inte nästa tuppar av från minsta ansträngning som att handla mat i snigelfart. smile5.gif Tillåt dig att släppa tankarna på alla måsten och bara ta det lugnt! Läs och kolla på tv, laga mat när man måste men ta genvägar så mycket det går. Har du någon vän som kan hämta dig i bil för en fika så du kommer ut en kväll? Kram!!

Håller helt med! Jag är ju helt frisk men en intervju om dagen gör att jag inte kommer så långt på min to-do-list
  • Piggley Wink

Vi5: ... Eller att behöva påminna maken om sånt som känns självklart... DET stjäl energi tycker jag - att känna sig tjatig när det är för att man inte KAN göra det själv

• Piggley Wink
    Mosing skrev 2013-09-23 21:09:11 följande:

Resande, "njuta av den här sista tiden" - det bor allt en obotlig liten optimist i dig trots allt! smile2.gif Bra att svärmor kunde göra lite nytta och stötta i allt detta.

Vi5, kanske det är ett streptokocksymptom då? För svinkoppor är ju också streptokocker.

Instämmer helhjärtat om den optimistiska grundsynen. Skyline, kom ut ochvtitta på höstsolen!!!!!
  • Piggley Wink

Vi5: Kan du övertala E att ta urinprov på morgonen så ni kan lämna till vc?

Jag tänker ofta på er A, hoppas du kan hitta ett sätt att känna dig nära honom imorgon även om du inte kan vara vid graven.

• Piggley Wink

Men så frustrerande Resande!!!!! Hoppas alla som är där nu föder snabbt och smidigt så att det snart blir plats till Skyline!

• Piggley Wink
    Stramalj skrev 2013-09-25 14:07:29 följande:

Men vad faaaan ...

Resande, hade du packat propplösande förresten? Jag skriver genast upp det på listan över saker att packa! 

Såklart måste du ha propplösare med. Hade du förresten inte packat det i form av magmedicin? Den kanske funkar även på avlopp?

Heja resande och Skyline! Se till att samarbeta till en toppenförlossning nu
  • Piggley Wink
    johlinn skrev 2013-09-25 17:27:14 följande:
    Resande - vi står ut
    Och hejar på! Eller blir det bara ett "plupp" Jag önskar dig en smidig förlossning!
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

instämmer helt med att du får ta absolut så mycket plats du vill! Det finns ändå tillräckligt med plats för alla andra här! Fruktansvärt frustrerande att bli hemskickad IGEN, när du dessutom har högt BT och de inte kollat urinen. Hoppas de skäms! Men det hjälper iofs inte om det händer något.

Jag tror det är en bra plan att maken får ta över kommunikationen, om han är tillräckligt frustrerad såklart så de verkligen förstår att ni känner att det är allvar! Hoppas du kan sova lite i natt så du vaknar med nya krafter att erövra världen med!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Å så skönt att det är på gång resande, nu när första steget är klart så kan de liksom inte ångra sig och skicka hem er! Tänker på er idag!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8