Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ja, det är verkligen inte helt lätt att få nåt gjort. Jag brukar iofs göra alla ärenden MED barnen för att kunna rida när H är på fsk och N sover . Nu är svärfar sjuk så nu har maken knappt varit hemma sen i söndags, nu har jag bestämt mig för att skita i allt. Jag dammsuger, städar badrummet, lagar mat och håller barnen nöjda. Allt annat får vara! Borde iofs inventera vinterkläderba snart...

En mamma på öf frågade idag om jag ville ha kläder, hennes killar är 3 år nu (tvillingar) HURRAAAAA! Älskar att inte behöva köpa allt!

Jag och barnen hänger på altanen, soligt och skönt men rejäla vindbyar, N blev rätt förvånad när hinken han grejade med blåste bort

• Piggley Wink

Hur tänker ni runt att barnen kommer bort i affären(/köpcentret osv. Hur har ni trimmat dem att göra OM det förmodan händer? H vet att hon inte får gå ut ur affären, att hon (nästan) alltid har mitt telnr på tvättlappen på kläderna (har mitt mobilnr på alla namnlappar) och att hon ska fråga någon som jobbar där och om hon inte hittar någon sådan - någon annan vuxen. Vad mer behöver hon veta?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

NU sover äntligen båda terroristerna . N somnade snällt vid 19 som vanligt, men när jag kom hem strax efter 21 så vaknade han. Mamma hade iaf fått H att sova så det var ju bara ett barn iaf. Bara för att maken är borta tills imorgon . Jaja, nu sover de iaf och jag kollar Robinson. Väljer att ignorera det där med nyttigt snacks, jag är helt slut så jag "behövde" en chokladbit

• Piggley Wink

Lycklig: Det finns såna för ländryggen, borde ju täcka till båda tuttarna . Jag hade mer problem med H när jag ammade på sommaren än med N på vintern. Upplevde att axlar och nacke spelade stor roll, var de extra varma var det lugnt.

• Piggley Wink

hormonis: Gamla avsnitt av Greys är inte fy skam

Vaknade helt svettig med dunderhuvudvärk. Har egentligen bara väntat på det eftersom maken varit dunderförkyld i fyra veckor, är inne på sin femte. N hade 37.8 så han är nog på gång att bli förkyld han med... H har varit vaken sedan 5.15 - inge bra när jag inte heller mår bra. Hoppas hon blir lagom trött av förskolan så vi kan softa i em. Armen verkar iaf bättre, hon säger att den itne gör ont men det vet jag ju inte riktigt om jag vågar lite på. Jag har klämt på den och den verkar inte öm längre så då är det väl inget allvarligt fel. 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pysslig: På vattentäta kläder kan man använda klisterlapparna, iaf om du har lappar från filur. Jag brukar stryka på dem på baksidan tvättlappen

• Piggley Wink

Jag har också massor av korta hår, antar att alla de där som skulle ramlar under grav istället faller efteråt så att alla nya kommer samtidigt...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8