Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla/ Säg till om du behöver ridtrosor som minimerar skav!

• Piggley Wink

Härligt Pucha, grattis!

Fiji: Säg till bebben att det är er tur nu! Dags att komma ut, komsi! 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ska prya som trebarnsmamma imorgon, Hs kompis som är fem år ska vara här över dagen. H vill åka till badhuset, men jag är inte helt säker . Isf får vi hålla oss i barnbassängen (där kompisen iaf nästan bottnar hela vägen). H älskar ju att hoppa från startpallarna i stora bassängen men när jag har N med så kan jag ju liksom inte vara i vattnet där hela tiden, där bottnar ju inte jag heller...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi tackade nej till hembesök andra gången. Första gången var det en bvc-tant som vi  känner som varit här massor av gånger förut eftersom hennes son haft sin häst här . Andra gången så kände vi att mit i byggande och ny bebis så orkade vi inte sygga till för att ta emot besök lättare att ta med fam till bvc...

Håller helt med Ela att det inte räknas som gnäll överhuvudtaget!

Det gick rätt bra att vara trebarnsmamma igår. Vi var i simhallen och det gick kanon, det är ju ett lätt sätt att hålla alla barn nöjda ett par timmar  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara: det är lite skillnad när lånebarnet är 5,5 år. H och lånebarnet var ju liksom självgående i vattnet . Men det ska bli skönt när N blir lite större så han kan flyta omkring med puffar själv. Nu kan jag ju liksom inte vara så mycket med H som jag skulle vilja. Iofs så hängde hon på en annan (okänd) flicka och hennes pappa som tränade att dyka sist vi var i simhallen...

• Piggley Wink

Knase är på förlossningen. Skrev på FB för en timme sen ungefär....

Eva: Båda mina har behövt ersättning i början men sen klarat sig några månader på endast amning... Å andra sidan så får ju liten allt den behöver, skrovmål av ersättning och antikroppar mm av bröstmjölken - inte dåligt alls tycker jag! 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Knase är på väg hem igen så hon tittar väl säkert in här i frustration snart. Heja Knase - hang in there!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Grattis på fölsedagarna!

Att ta hål på hinnorna sticker till lite, eller nyper till kanske är en bättre beskrivning. I stundens hetta gör det inte ont alls tyckte jag. De gjorde det båda gångerna...

Sunkigt med sjukskrivning Hormonstinn . Hur var det sist?

• Piggley Wink

hormonstinn: Kan du inte äte lite Losec eller nåt för att lugna magen? Jag mår illa och kräks om jag inte äter ordentligt - även om jag inte är gravid Om jag tar en Losec så lugnar sig magen och kan helt plötsligt tänka sig lite mat...

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8