Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Joddan skrev 2011-04-24 09:18:20 följande:
    Hur lämnar man kommentar på omdömen? Har sett att andra gjort det men vet inte själv hur man gör...
    Det kan man bara göra om man fått ett negativt omdöme..
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    Pixxi skrev 2011-04-24 10:05:39 följande:
    Jag har avslut idag, hoppas att det går bra fast det är påsk
    Same. Får hoppas att alla inte är ute och firar påsk i det fina vädret.
  • x karin76
    Joddan skrev 2011-04-24 11:02:59 följande:
    Jaha!
    Har bara possitiva :). Blev bara lite "sur" när en person skrev "bra kontakt, snabb leverans men saknar föepackning". När jag skrivit i annonsen att om de vill ha frakt 6:- så tar jag bort förpackningen, annars kostar det ytterligare 12:- i frakt. Känndes så dumt att han skrev så . Jag har ju varit tydlig i min annons'
    Tja.. Men som tur är så syns ju inte en sån kommentar när man fått 20 till..
  • x karin76

Ytterligare 20 omdömen menar jag.

• x karin76
    Pixxi skrev 2011-04-25 09:26:36 följande:
    Får man enl Tradera ha 2 konton? Får man bjuda på sina egna auktioner? Jag vet att jag kommer få skit  för,  någon i denna tråden gör så.

Läskigt...Tyst
    Inboxa gärna mer info, man blir nyfiken.

Och nej samma person får inte ha två konton, och inom samma familj osv får man inte buda på varandras.
  • x karin76

Nån som undrar varför hon inte får den såld..? Utrop 1 kr, frakt 110 kr...

http://www.tradera.com/En-fin-jeans-klanning-st-104-Logg-H-M--auktion_302969_132072090

Ej min auktion.

Dock hade denna auktion tidigare inte alls samma fraktavgift, utan en normal avgift, typ 36 kr (har haft den i minnes). På det här sättet slipper hon skänka bort plagget och även osåltavgiften på 3 kr, och kan lägga ut plagget på nytt med utrop 1 kr och porto 36 kr. Antagligen ej tillåtet..

• x karin76

Hmm. Ögnade sen igenom övriga auktioner, verkar vara galet porto överallt, inte undra på att där inte är några bud. Undrar just om alla auktioner hade billigare frakt innan, eller bara denna.

• x karin76
    LinnJes skrev 2011-04-29 14:30:47 följande:
    Vill börja sälja lite grejer på Tradera igen, och har kommit på att jag borde införskaffa en våg. Hur mycket borde vågen "tåla", räcker det med ett kilo? Är så himla dålig på att uppskatta vikt, vet inte vad exempelvis ett par jeans väger... Hehe. Hittat en ganska billig (på Tradera Tungan ute) för 155kr. Den går från 0.1-1000g. Borde det räcka?

Annars om någon har ett tips på en bra och billig våg så tas det tacksamt emot också. Glad
    0-1000 räcker gott och väl. Behöver man väga något tyngre kan man använda personvågen i badrummet, men det är ju ändå rätt sällan.

Har en billig digital från OBH Nordica som väger ungefär till 3 kg eller nåt sånt, den köpte jag för under 200 kr i butik har jag för mig. Tycker du kan kolla runt lite grann vad det kostar i butik, för 155 kr är ju en sak men tillkommer inte frakt också på den du såg på Tradera?
  • x karin76
    x karin76 skrev 2011-04-29 16:08:02 följande:
    0-1000 räcker gott och väl. Behöver man väga något tyngre kan man använda personvågen i badrummet, men det är ju ändå rätt sällan.

Har en billig digital från OBH Nordica som väger ungefär till 3 kg eller nåt sånt, den köpte jag för under 200 kr i butik har jag för mig. Tycker du kan kolla runt lite grann vad det kostar i butik, för 155 kr är ju en sak men tillkommer inte frakt också på den du såg på Tradera?
    http://www.tretti.se/hushallsapparater/matlagning/hushallsvagar/obh-nordica-obh-9850
    Denna var det visst jag hade, och den kostar tydligen mer än vad jag minns. Men det var nog ett erbjudande då jag köpte min för jag betalade inte mer än 300, det är jag rätt säker på.

Men det finns säkert andra märken och med lägre kapacitet som är billigare också, titta på Jysk, Rusta och såna ställen.

Här t ex, på Biltema 149 kr: http://www.biltema.se/sv/Hem/Kok/Utrustning/Hushallsvag/

Eller på Clas Ohlsson 199 kr: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162157414
Svar på tråden Traderatråden nr 16