Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2011-01-22 11:33:30 följande:
    ja har hadft bäst erfarenhet av 1v. auktioner.

enda anledning till att ja tog 2v. nu va för att få avslut mellan BB och lön. s fler kan handla.

1 v. from idag är bra avslut tror jag.
    Brukar köra korta auktioner 4-6 dgr på de som jag kör Köp-Nu-priser på. Och sen kanske lite längre, ca 9-10 dgr, på de med utrop 1 kr.

Blev lite längre på de jag har ute nu mest bara för jag hade ingen koll på huruvida T gick kasst eller ok eller inte alls denna månad.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    Sophie81 skrev 2011-01-22 12:38:55 följande:
    visst går det ganska bra nu på tradera ändå... Eller jag vet inte vad jag tycker egentligen. En del av mina auktioner har gått dåligt, men de flesta har gått bra och över förväntan (över mitt köp nu pris).
    Men nu har jag en fleece som är uppe i 55 krRynkar på näsan hoppas den ökar lite till...men annars är jag ganska nöjd.
    Tycker villervalla går sjukt bra på tradera, mkt bättre än molo, småfolk. De vv-auktioner jag varit intresserad av har nästan gått upp i nypris och de jag lagt ut har gått skitbra oxå...
    Nu har jag funderingar på att lägga ut en vindrutetorkarmotor som vi har över, undra hur intresset är för den?Skrattande
    Konstigt... Har inte alls bra erfarenheter av Villervalla tyvärr, så jag undrar varför de är så poppis på T. Tycker de blir superluddiga i tyget efter bara 1-3 tvättar, och t ex snoddar i shorts/byxor blir "sega" och konstiga direkt. Kanske bara är jag som stör mig på det.? Eller så har jag haft otur med deras plagg.
  • x karin76
    Viktorsmamma skrev 2011-01-22 19:50:24 följande:
    ja tycker deras är fina och går bra på tradera.

dock tycker ja att Om man inte stäcker ut tröjan neråt och i armarna så är den hel konstig i formen och då går de inte tillbaks.

men lite luddiga blir de allt!

deras mössor går dock jätte bra på Tradera, fick 93 ink. frakten för en mössa (dock nyskick) de kostar nya 99.

sett de som fått 150-200kr för en beg använt skick av de -10 modellerna med stjärnor på.
    Hm ja tshirts har varit väldigt korta och breda, och blivit ännu kortare efter tvätt (har iofs varit sådär på att sträcka dem, men tror inte det skulle ha hjälpt oavsett). Kanske bara helt fel passform för mina barn, jag köper inte fler vv-plagg iaf.

Mössorna har jag hört ska vara ok, men det känns lite dyrt att betala frakt bara för en mössa eller två, och det finns många andra märken också med fina mössor så jag håller mig till dem i stället. Men det är ju kul för er som handlar vv att det är bra andrahandsvärden.  
  • x karin76
    Smultronhjärta skrev 2011-01-22 22:27:47 följande:
    Sen den 6:e så klickar du upp din gjorda lista och väljer "ladda upp" ,då kommer du få logga in på ditt konto,därefter välja hur många sekunder du vill ha mellan dina auktioner sen är det bara att se de komma upp
    För en del av oss är det dock definitivt INTE bara att se dem "komma upp". Det går inte att ladda upp listor för mig annat än dagtid och nattetid, kvällstid är uppladdningshastigheten för låg så programmet bara hänger sig efter en stund (klagar på att tiden är för lång och sen ältar den samma auktion om och om igen). Om jag då stänger programmet och provar igen... och igen.. (för jag vill helst ha avslut kvällstid), då slutar det med att jag inte får avslutstid förrän kring midnatt eller knappt det ens (antagligen har jag redan givit upp och laddat manuellt innan dess).

Problemet för mig (och en del andra) verkar vara bilderna, trots att de är på ca 200 kb eller mindre. Numera, även om jag har 20 auktioner i listan, så gör jag enbart listor UTAN bilder. Sen laddar jag upp listan, tar 5 sekunder. Därefter ändrar jag varje auktion manuellt och sätter in bilderna. Visserligen blir det merjobb, men hellre det och jag får den tid jag vill ha, och jag slipper ju sitta och skriva auktionerna vid uppladdningsdags. Alltid nåt.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2011-01-23 18:12:03 följande:
    en till fråga..om jag skriver Storlek 86 (92), hur tolkar ni det då?
    Enklast är väl att du förtydligar det i auktionsbeskrivningen?
  • x karin76
    StaffenAssar skrev 2011-01-23 19:35:21 följande:
    Snart börjar mina avslut, har bud på alla utom 1 (som går ut ikväll alltså) och det är en tröja med en ful fläck på, så det var en chansning. Jag har haft den under hängselbyxor, då syns inte fläcken. Är ändå rätt nöjd med buden hittills faktiskt, men en del saker får så klart gärna stiga  Så nu har jag fotat lite till som åker ut ikväll
    Har med lite grejer att lägga ut ikväll.. Så håll utkik ni med småtöser.

Fast det blir mest med 14 dagars auktion tyvärr, har inte tid med kortare avslut för de pågående auktionerna måste ju hinna gå ut också. Annars packar man väl ihjäl sig närmaste tiden... Får börja med nattskift kanske.
  • x karin76

Får hoppas det dyker upp lite bud för jag har tokshoppat idag.. En taklampa på en webauktion och en hunkydory-blus på rea... Dyyyyrt! Tur man har fler auktioner på väg ut.

Här är lampan jag budade hem btw: http://www.sikoauktioner.se/web/objekt.asp?ID=36541
    Vi har inte riktigt New England-stil hos oss utan mest bara blandat. Den kommer nog passa fint in i vårt nyfixade arbets/vardagsrum dock, har mestadels gamla möbler så.

(Förlåt för ot...!)

• x karin76
    Smultronhjärta skrev 2011-01-23 20:18:39 följande:
    Åh snygg lampa!

Jag är sugen på en av dina auktioner men den börjar gå dyyrt
    Tack! Heh.. min sambo tyckte det var pensionärsvarning på den... Vi får väl se efter att den flyttat hem och provmonterats. Antagligen kommer han inte idas plocka ner den sen.

Jaså, ja det är fritt att buda...
  • x karin76
    x karin76 skrev 2011-01-23 20:16:17 följande:

Får hoppas det dyker upp lite bud för jag har tokshoppat idag.. En taklampa på en webauktion och en hunkydory-blus på rea... Dyyyyrt! Tur man har fler auktioner på väg ut.

Här är lampan jag budade hem btw: www.sikoauktioner.se/web/objekt.asp?ID=36541
    Vi har inte riktigt New England-stil hos oss utan mest bara blandat. Den kommer nog passa fint in i vårt nyfixade arbets/vardagsrum dock, har mestadels gamla möbler så.

(Förlåt för ot...!)

Oj blev visst mer shoppat innan dagen var slut...: http://www.kidstore.se/sv/ytterplagg/cloudy-baby-jacka-peppermint.html  Klickade hem en 92:a till lillasyster.

Har ingen skaljacka till henne efter att vi lägger ut 86:an på T i februari, och denna färg hade gått mig förbi tidigare. Hoppas den är lika fin i verkligheten!
  • x karin76
    Qarina skrev 2011-01-23 20:50:18 följande:
    Tack för tipset om det auktionshuset. Var inne å kikade lite å hittade några stolar.
    Måste man åka till Kristianstad å hämta om man vinner ett bud el kan de skicka oxå?
    Dom skickar också, prisuppgifter finns på hemsidan tror jag.

Det som är bra med dem är att man kan gå dit och titta på grejerna i förväg (för oss som bor i trakten vill säga). Nackdelen är att priserna ofta springer iväg. Är antagligen många uppköpare till antikbutiker som är där och budar.. Sen så är folk alltid lite mer budvilliga då det är en auktion jämfört med t ex en annons på Blocket. T o m skitgrejer rent ut sagt.. får massor av bud. Knasigt. Har sålt några saker där och alltid fått mer än jag förväntat mig (dock tar de hela 20% av förtjänsten i avgift.. både av köpare och säljare..!).
Svar på tråden Traderatråden nr 16