Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Hmm.. Upptäckte att sonens vinteroverall troligen inte räcker i storlek över hela vintern.. och så har dom 20% på just en sån på en webshop så jag funderar på att skaffa en i större storlek i stället.

Tror ni det går att sälja en NY overall på Tradera just nu (den vi har liggandes som är på gränsen till för liten)? Alla har väl redan köpt? Annars måste jag vänta tills nästa år innan den går att bli av med.. Ev får man väl prova fast med högt utrop.

# Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    aglili skrev 2010-11-18 12:56:43 följande:
    Jag fick sålt en ny didriksons till bra pris av precis samma anlending som du anger.
    Förra året sålde jag även overlaler i januari eftersom vi skulle flytta och inte ville ha med, men då tog jag högt utrop och det gick det med.
    versan skrev 2010-11-18 12:58:17 följande:
    Jo det går nog att sälja hela vintern ungarna växer ju.
    Prova lägga ut dom.
    Har själv lagt ut 2 overaller så vi får väl se om nån nappar.
    Hm ja jag provar och håller tummarna... Tar en kort auktion och hoppas folk nappar i helgen efter BB.
  • x karin76
    Väntarochlängtar skrev 2010-11-18 15:11:22 följande:
    Hoppas att det löser sig! Tycker att det är trist med säljare som vill ha för mkt betalt i porto.. Oschysst helt enkelt!
    Ja hon gick med på att byta till 55 när jag påpekade det, och bad om ursäkt..
    Favvo skrev 2010-11-18 15:20:07 följande:
    JAG! Och jag har avslut nu 15.30 KUL I JUL!
    Men galet! Det måste väl Tradera kunna fixa på nåt vis, förlänga auktionerna..??
  • x karin76
    star67 skrev 2010-11-21 19:43:21 följande:
    jag har en jeans ute nu fått ett mail av en köpare o frågat om den är en äkta D&G JEANS ,jag svårat henne att jag inte är säkert o att jag köpte den från utlandet nu jag har fått ett bud på den men det är en annan säljare jag kontaktar henne och medelar att jag är inte säker att den är äkta ?? vad tycker ni??
    Nja.. Enligt T's policy så måste du nog vara säker på att det är äkta vara för att få sälja den på Tradera... Piratkopior får man inte sälja.

Nu har du ju redan en auktion ute, men du kan väl svara henne som det är att du inte vet och att den är köpt utomlands, så kan hon ju själv avgöra om hon vill buda eller inte. Du kan ju alltid erbjuda henne att få närbilder på detaljer osv om hon vill ha det.
  • x karin76

Bah... Fick just skambud på min overall... men den ligger ju redan ute billigt så jag undrar just hur man tänker... Hoppas på det bästa?

Har ni sett förresten att Schenker har en kampanj för de som aldrig skickat med Schenker förut?

http://dbschenker.webbkampanj.se/privpak/vinter2010/

Halva priset fram till mitten av januari.

• x karin76
    Scruffy skrev 2010-11-21 20:15:44 följande:
    Någon som har länken till att sälja tre annonser gratis?

Hittar den så klart inte nu när jag vill lägga upp mina annonser.
    Här är länken:
    http://kampanj.tradera.com/promo/julrusch/
  • x karin76
    Ellan 76 skrev 2010-11-21 21:02:19 följande:
    Nu har jag använt mig att dom 3 gratis auktionerna
    En fråga: Vet någon vad Fransa Kidz är för märke?? Säljer det bra??

Och sedan en fråga till: Varför är det inte längre tillåtet att ha sidfot med sina traderaauktioner? Kanske TS borde ändras då för nytillkomna här i tråden.
    Det är tydligen inte tillåtet för de tillämpar reglerna lite striktare än vad de gjorde en period..

Och jo det vore kanske en idé att ändra TS, det diskuterades och sen bestämdes det tror jag att vi skulle avvakta ett tag för det verkade som att moderatorerna svarade olika beroende på vem man frågade... men nu har de ju kört på denna linje ett tag så då borde TS kanske justeras..
    Labolinas skrev 2010-11-21 21:05:18 följande:
    Nu har jag med lagt ut tre nya auktioner, kul att få göra det kostnadsfritt för en gångs skull. Är det nån idé att testa lägga ut en babysitter förresten? & babybjörn?
    Har köpt både babybjörn och sitter via Tradera, det funkar jättebra.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-11-21 21:11:11 följande:
    Har köpt både babybjörn och sitter via Tradera, det funkar jättebra.
    Ska tillägga iofs att kolla upp storleken på sittern först bara så du vet att du kan skicka den på ett någorlunda ekonomiskt sätt... Blir frakten för dyr så borde Blocket funka bättre.

Jag köpte en sitter med frakten inkluderad. Sen kom den fram som "stort brev" frankerat med typ 36 kr... Hon på mitt ombud sa att "avsändaren känner nog någon på posten, för hur kan man skicka något så stort så här..??"
  • x karin76
    Ellan 76 skrev 2010-11-21 21:19:09 följande:
    xkarin 76: Tack för svar:) Fast jag förstår inte vad en liten sidfot kan göra egentligen för det stör ju liksom inte på samma sätt som om man lägger in länk här i  inlägget:) Nu får man väl istället gå in i allas presentationer och kolla länkar där.
    Nä jag håller med... men men, är väl bara att rätta sig..
  • x karin76
    Scruffy skrev 2010-11-21 21:32:49 följande:
    x karin76 skrev 2010-11-21 20:33:02 följande:
    Här är länken:
    kampanj.tradera.com/promo/julrusch/
    Tack.

La bara ut två, hade faktiskt inte mer...
    Smultronhjärta skrev 2010-11-21 21:33:49 följande:
    ...och för övrigt så är jag stolt att jag, mitt i allt mitt stressande, har tvingat mig själv att iaf nyttja de tre gratisauktionerna
    Bleh.. Fick inte ut några alls, och grämer mig lite att jag la ut en overall dagen INNAN erbjudandet kom! Men men... Har inte haft någon tid alls denna helg, tänkte ev satsa lite tid nästa helg och spara för att lägga ut under mellandagarna. Hoppas på att det finns några som traderar då och inte måste jobba som jag själv..
Svar på tråden Traderatråden nr 16