Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

jagvetintevadjagheter skrev 2010-11-21 21:42:13 följande:
    Kostar det verkligen 60 kr att skicka en bok?
    Brukar inte Pettson böckerna va ganska tunna och inte så tunga?

www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=1222...

Inte min auktion...
    Böcker väger ofta mer än man tror trots att de är tunna.. Men troligen bör frakten bli 36 kr och inte 60. Med lite tur kanske t o m 24 kr, men gissar att just den där kanske är för tung för det.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    LitenBlomma skrev 2010-11-21 21:51:27 följande:
    3375kr har jag sålt för denna gången, det mesta kommer att gå till nya barnkläder. Till skillnad från min man så inser jag att barnen växer. Häromdagen frågade jag honom vilken klänning stora flickan på 2år skulle ha, var inne på Po.ps sida. Vadå, kan hon inte ha den hon hade förra året...?? Ja vad säger man, karlar Drömmer
    Hade varit intressant att klä lillan i samma klänning (stl 74) i år när hon drar 86/92...
  • x karin76

Vad märkligt det känns med auktionsavslut och ha EN auktion att vänta på i stället för 10-20...

• x karin76
    LitenBlomma skrev 2010-11-21 22:01:49 följande:
    Jag försökte påpeka det men han ryckte bara axlarna och tyckte att 74, 86, 104...han fattar inte de där siffrorna Behöver jag skriva att det är jag som köper alla barnkläder i vår familj. Drömmer
    Nä de där siffrorna är inte alltid de förstås..

Var rätt gulligt när sambon klädde sonen i lillasysters baggy popjeans... Var bara det att jeansen var i stl 68 och grabben hade stl 92, de slutade vid knäna och satt tajt. Jag undrade hur i fasen han fick på dem överhuvudtaget... Eller ett par NS jeans stl 80 som åkte på då sonen hade 98... osv. Han SER liksom inte att de inte passar...
  • x karin76

Maj bebis: Vilken galning...!

Hon lär ju repa den innan hon skickar tillbaka den dock... skulle inte förvåna ett dugg......

• x karin76
    Flickmamma skrev 2010-11-23 22:04:15 följande:
    Äntligen är annonserna ute!! Dock har en herrskjorta hamnat under barnkläder och det är omöjligt att flytta den. Suck!
    Har den redan fått bud? Annars kan du ju flytta den..
  • x karin76
    Tonarslisa skrev 2010-11-23 21:10:20 följande:
    Dessa förändringar gillas!

Skapa annons och ange kampanjkod
    Vid skapandet av annonser via säljsidan kommer det finnas möjlighet att ange en kampanjkod som ger dig tydlig bekräftelse när du deltar i kampanjer. När du medverkar i en kampanj syns dina avgifter på bekräftelsesidan samt i Mitt Tradera, men dessa kan du bortse ifrån eftersom vi plockar bort dem i efterhand.

Att ange frakt på säljsidan
    Om du sätter ”0” i rutan för frakt när du skapar en annons visas information om att du förbinder dig att frakta varan utan kostnad för köparen. Anger du frakt som överstiger 500 kr blir du informerad om att din annons kan komma att stängas ned för orimligt hög fraktkostnad. Syftet med dessa förändringar är att få säljare att ange korrekt frakt, vilket leder till bättre upplevelse för köparna och i slutändan nöjdare kunder.

Säljbedömning ändrar namn till Betyg på säljare
    Våra användare har rapporterat en upplevd osäkerhet kring begreppet Säljbedömning och vad det står för. Vi byter därför till Betyg på säljare som är en tydligare benämning. Utöver detta kommer betyget att färgkodas i listvyn, enligt grönt: 5,0-4,8 grönt, 4,7-4,5 neutralt och 4,4 och lägre rött. Genomsnittet för Betyg på säljare på Tradera är 4,8. Läs mer om betyg på säljare
    När kommer det att genomföras?
  • x karin76
    Prodin skrev 2010-11-26 14:39:42 följande:

Okej tack för hjälpen! Skönt då att jag inte gjort nåt skitdumt fel i annonsen.

Har en fråga till, bilden är Molo strl 92/98 helt nytt med lapparna kvar. En topp och ett par leggings (eller byxor eller tights vad man nu ska kalla det)
    Lägga ut tillsammans eller var för sig?
    Lägga ut nu eller vänta?
    När ha avslut?

Många frågor här, men jag är en Newbie!
    Lägg dem absolut var för sig, det tjänar du på. Dessutom vill en del bara ha tightsen ELLER blusen, och de kanske struntar i att buda om de MÅSTE köpa båda. Vill man ha båda får man helt enkelt buda hem båda.

Och TVÅ auktioner är ju inte massor av fler auktioner mer än EN auktion.
  • x karin76
    17 06 07 skrev 2010-11-27 17:25:01 följande:

La ut en massa auktioner förra veckan och har avslut nu på sön. Kika gärna in och kolla om ni hittar nåt av värde

www.tradera.com/auktioner/missdivine1

Man får inte länka till egna auktioner längre..
Svar på tråden Traderatråden nr 16