-
:-O Det har de inte gjort till mig och jag har ändå varit med sen 2003... Orättvist!Smultronhjärta skrev 2011-03-22 10:55:19 följande:Såvida du inte har skickat in personbevis Tradera har skickat trisslotter till mig i hopp om att jag ska regga mitt pers.nr. Visst skulle jag kunna göra det men jag har inte fått tummen ur att beställa personbevis
-
Avslut ikväll, spännande! Inte så mycket men alltid bra att rensa.
Ska sälja 100 plagg på loppis i helgen, känns sååå skönt att inte behöva fota/posta/maila osv.. Visst säljs allt snorbilligt, men ooo så lite jobb för det.
-
Vet du vad de går på?Jessika82 skrev 2011-03-22 18:21:23 följande:Ö&B har sådanda bubbelplast kuvär till bra pris i olika storlekar
-
Hmm.. Fick hem en tröja idag som skulle vara "utan defekter", och sen var den visserligen fläckfri men verkligen noppig. Har just mailat och förklarat för säljaren att jag föreslår ett återköp pga felaktig beskrivning. Man känner sig ju rätt snål då den inte kostade så jättemycket, men av principskäl känns det ändå fel att lägga 40-50 kr på något som är helt fel beskrivet. Hade ju aldrig budat på det om det varit korrekt omnämnd.
Man tar väl ändå inte illa upp om en köpare mailar i trevlig ton och förklarar?
-
Vill inte ange auktionsnumret för säljaren är antagligen jättetrevlig, så ingen jag vill hänga ut. Men man kan väl inte missförstå ett sånt foto? -
Ja, men hon skriver det i villkoren för auktionen också - "förbehåller mig att sampacka om jag så vill. Erbjuder ingen annan typ av samfrakt. Villkoren är inte förhandlingsbara och gäller alla."kalmar brud skrev 2011-03-24 06:47:52 följande:När hon skrev vinnarmail så skrev hon 180 kr -10%= 162 kr.
Vann tv auktiioner en för 41 och en för 61 kr. Så 41+61= 102 kr. Frakt 39 kr. 102+39= 141+39= 180 kr
Hon tar ju ut frakten två gånger. Sjukt!!!
Så om man läser detta i auktionen innan man budar, så behövar man ju inte buda om man inte accepterar villkoren.
Nog för att jag instämmer i att det självklart är ett sätt för henne att komma runt Traderas avgiftssystem, så hon ligger verkligen i gråzonen för vad som är tillåtet. Men det är upp till Tradera att avgöra om de tycker att hon satt i system att missbruka fraktavgifterna osv. Man kan prova att anmäla några av hennes auktioner, så får man se sen huruvida hon ändrar villkoren eller inte. -
Kikade, finns en del fint. Fast billigt pris är i mina ögon utrop 1 kr..Lilla Ego 07 skrev 2011-03-24 11:55:41 följande:Då har jag laddat upp ´min första prolist för dagen. Det kommer komma flera till. Lägger upp massor idag och till väldigt billiga priser för jag vill bli av med dem
-
Man använder det för dyra prylar som man inte vill sälja för billigt, men ändå ha ett lågt utropspris på. Dvs tanken är att många ska lägga auktionen i minneslistan för att se vad den slutar på, och har många en auktion i minneslistan så ökar chansen till fler budgivare.Annanym skrev 2011-03-24 20:18:46 följande:Hur fungerar det där med reservationspriset, varför har man det istället för ett högre utgångspris?
Ett högre utropspris kan avskräcka folk från att lägga auktionen i minnelistan. Dock finns det en del också som av princip inte budar på auktioner med reservationspris, så jag vet inte om man tjänar så mkt på det egentligen..
Sen kostar det ju 25 kr per auktion också, förutom all provision och tillägg för exponering.. Så det är inte så jätteofta det är värt att ha det kan jag tycka (men det är ju min personliga åsikt). -
Det är varken krångligt eller dumt... Det är ju jätteenkelt.Annanym skrev 2011-03-25 11:28:08 följande:Jag hade också en sådan auktion, där det handlade om en köpare från Finland. Jag svarade vänligt att jag inte kunde acceptera köpare utanför Sverige, men att hon självfallet kunde be någon vän boende i Sverige att bjuda på varan i sitt eget (dvs i vännens) namn.
Jag vill inte sälja utanför Sverige, det är bara krångligt och dumt.
Portokostnaden finns på Posten.se (oftast det dubbla mot den svenska, dvs 24 kr inom Sverige blir 48 kr inom Europa, men som sagt, busenkelt att slå upp).
Sen gör de överföringen till ditt konto lika enkelt som en svensk också. Du ser IBAN och SWIFT kod på din internetbank, bara att maila över uppgifterna så är allt exakt som vanligt. -
Grisen i säcken någon? http://www.tradera.com/KLADER-auktion_302778_129434367
(Ej min auktion...)