Traderatråden nr 16
Humm... Fick nyligen bud på ett par skor av en märklig köpare.. Undrar om hon ska starta skoaffär? Hon har budat hem inte mindre än 29 par skor sen januari(!). Ingenting annat, enbart skor.
Humm... Fick nyligen bud på ett par skor av en märklig köpare.. Undrar om hon ska starta skoaffär? Hon har budat hem inte mindre än 29 par skor sen januari(!). Ingenting annat, enbart skor.
Och nej du får ingen osåltavgift med utrop 3 kr eller mindre.
Och jag glömde, skaffa en billig digitalvåg och väg plagget i förväg så kan du skriva ut rätt porto i auktionen.
Tips: Dessa var billiga fortfarande: http://www.tradera.com/Nova-star-Jeans-Raw-Red-bla-med-bla-mudd-stlk-86-auktion_302793_128971269
Om man vill ha NS-jeans i 86.
Ej min auktion!
Är det bara jag som tycker det är störande nuförtiden när Tradera alltid listar efter "relevans" när man gör en sökning?!?
Jag vill själv ha tillbaka det som det var förut, då det var kortast tid kvar som objekten var listade efter. Då ser man om det är nåt som är på g att gå ut som man vill buda på. Sen brukar jag nästan alltid klicka "senast inkommet" om det är en sökning som jag gör ofta, för då vill jag se det som nyligen "kommit in".
Men "relevans"? Vad ger det liksom? Söker jag t ex på "Esprit" för att titta på Esprit-plagg så vill jag dels se vad som går ut och vad som är inkommet. Men med relevans verkar den sortera helt galet konstigt. Nästan alla skriver ju Esprit i rubriken och det är väl inte mer relevant om det står "Esprit blus 38" jämfört om det står "Snygga jeans Esprit stl 29/34 - nyskick". Det är ju bara mindre text i den första rubriken, men gör det auktionen mer relevant? Undrar just hur systemet räknar ut "relevansen".
Så fort man gör en ny sökning måste man dessutom göra om inställningarna IGEN, dvs den börjar sortera efter relevans igen i stället efter senast inkomna eller kortast tid som man kanske hade haft i sökningen innan. Störande!! Ska nog maila supporten och klaga lite.
Sådär, har mailat och beklagat mig. Ska bli intressant att höra vad de motiverar ändringen med.