Traderatråden nr 16
Tips, denna är användbar (ingen luva) och billig än: http://www.tradera.com/Nova-Star-troja-str-92-auktion_302779_129031572
Ej min auktion! (NS tröja stl 92)
Tips, denna är användbar (ingen luva) och billig än: http://www.tradera.com/Nova-Star-troja-str-92-auktion_302779_129031572
Ej min auktion! (NS tröja stl 92)
Apropå det där med RELEVANS.. Fick svar från supporten idag, och svarade dem sen igen.
Hej.Tack för din feedback.
När du väljer att sortera annonser på "relevans" så listas de annonser först som är mest relevanta till din sökning eller den kategori du är i.
Själva funktionen är väldigt invecklad, men kort kan man säga att detta gör att om du söker på "iphone" och väljer "relevans" så kommer iPhone-mobiler att listas mycket högre än exempelvis iPhone-skal, laddare eller andra tillbehör.
Även säljare med bra säljbedömning lyfter vi fram i denna listning.
Relevans kommer vi att ha som Standard visning.
Att man måste göra om inställningarna igen efter att man har valt en annan sortering är självklart inte meningen,, detta ska dock fixas till nästa uppdatering tillsammans andra små buggar, bla "senaste nytt idag" knappen kommer att komma tillbaka.
Vi tackar för dina åsikter och för dom vidare så att utvecklings avdelningen får ta del av åsikterna gällande visningen.
Men jag vill be dig att ha lite tålamod så kommer det mesta att fixas till inom kort.
Ha en trevlig fortsättning av dagen.
Med vänliga hälsningar
Mattias på Tradera
Sen svarade jag:
Hejsan! Har bara en följdfråga kring det där med relevans...
Om jag går på kategorin barnkläder, väljer att söka på POP, då får jag t ex:
1, en jacka stl 104 med 2 min kvar
2, ett par byxor stl 68 med 6 dagar kvar
3, en body stl 56 med 3 min kvar
4, en tröja stl 110 med 4 dagar kvar
5, en tröja stl 122 med 2,5 min kvar
6, osv osv..
Det finns ju ingen logik till varför den ena auktionen kommer före den andra..? Fungerar inte relevans för denna typ av sökningar som trots allt är den vanligaste som folk gör? Resultatet är ju blandat med kortast tid och diverse storlekar huller om buller.
Tror ju inte att man söker på Iphone-telefoner genom att söka på Iphone och sen välja relevans och scrolla fem sex sidor framåt, då vet man ju inte vad man missar på de sista 10 sidorna. De flesta skriver väl Iphone telefon och sen söker på det? Det vore ju mycket bättre om ni kunde detaljera kategorierna i fler steg, då har man större chans att hitta det man söker än att scrolla genom 20 sidor ordnade efter en "relevans" som man inte begriper hur den sorterar efter, och i vissa fall rentav ologiskt. Skapa hellre fler underkategorier för "tillbehör" osv i stället.
Mvh KARIN
Får väl se vad det blir av det.
Tycker dock det verkar väldigt onödigt med en relevans-sortering som 1:a-handsval. Visst, det kan ju finnas som alternativ, men det mest logiska borde ju vara att 1:a-handsvalet är kortast tid kvar.
Å men suck... Det går visst troll i en del auktioner. Sålde ett set för andra gången nu (första köparen stängdes av då hon slutade betala sina vinster), och minsann - händer inte exakt samma sak igen med exakt samma auktion? Blir knäpp på detta.. Har trots allt ett 40-tal auktioner ute senaste månaden, och endast denna samma auktion blir inte betald, och nu andra gången återigen.
Funderar på om jag ska sälja setet på vår barnloppis i helgen i stället, men då får jag ju inte provisionen krediterad så det går ju inte heller. Blir väl till att lägga ut samma auktion för tredje gången, får hoppas på bättre tur nu.